تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 05
یک محقق مستقل موفق به شناسایی آسیب پذیری های خطرناکی در سیستم عامل تایزن شده است که به هکرها امکان می دهد به تلویزیون های هوشمند سامسونگ نفوذ کنند.

به گزارش آی تابناک : سیستم عامل تایزن یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که بر روی تلویزیون  های هوشمند ساخت سامسونگ نصب شده است. مشکل امنیتی این سیستم عامل این است که امنیت میلیون ها نفر که از تلویزیون های هوشمند یاد شده استفاده می کنند را به خطر می اندازد.

آمیهای نیدرمن محقق امنیتی کاشف این مشکل می گوید تقریبا تمامی تلویزیون های هوشمند سامسونگ که در دو سال گذشته به فروش رفته اند، به همین علت در برابر حملات هکری آسیب پذیر هستند.

وی با بررسی سیستم عامل تایزن موفق به شناسایی چندین حفره شده و مدعی شده این سیستم عامل چندان با استانداردهای مدرن سازگار نیست و ضعف های زیادی دارد. این محقق تعداد آسیب پذیری های شناسایی شده در تایزن را بیش از ۴۰ مورد اعلام کرده است.

به گفته او تقریبا تمامی برنامه ها یا app های موجود در تایزن هم آسیب پذیر هستند. سامسونگ و اینتل با همکاری هم سیستم  عامل تایزن را طراحی کرده اند، ولی حالا مشخص شده امکان گنجاندن کدهای مخرب در آن و جاسوسی از کاربران وجود دارد.

مشکل مذکور حتی در گوشی های هوشمند Z۱  و  سامسونگ که سیستم عامل تایزن بر روی آنها نصب شده، نیز وجود دارد. تایزن بر روی ۲۱۱ میلیون تلویزیون هوشمند در سراسر جهان نصب شده است.



منبع : زد دی نت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار