کد خبر: ۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 05
پس از عرضه‌ی آخرین نسل از مک پرو در سال ۲۰۱۳، حال فیل شیلر اعلام کرده که اپل در حال کار روی نسل جدید این محصول است و احتمالا سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود.

به گزارش آی تابناک : اپل آخرین نسل از مک پرو را در سال ۲۰۱۳ راهی بازار کرد. استوانه‌ی چشم‌نواز اپل در زمان عرضه نظر بسیاری را به  خود جلب کرد؛ اما گذر روزها آثار کهنگی را روی این محصول پدیدار کرده است، به‌طوری که بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات اپل در ماه‌های اخیر سؤالاتی در رابطه با به‌روزرسانی این محصول مطرح کرده بودند. فیل شیلر، قائم‌مقام بازاریابی اپل در نشستی با خبرنگاران اعلام کرده است که مک پروی اپل با رویکرد معماری ماژولار طراحی شده است و حتی می‌توان انتظار داشت که این رایانه‌ی رومیزی با یک نمایشگر نیز همراه شود. البته شیلر به این نکته اشاره کرده است که نباید انتظار داشت این محصول در سال جاری میلادی راهی بازار شود؛ چرا که در حال حاضر متخصصان اپل همچنان در حال کار روی این محصول هستند تا مک پروی جدید دارای ساختاری باشد که کاربران بتوانند آن را به‌راحتی و به‌صورت بهینه با سخت‌افزار جدید به‌روز کنند. به‌روزرسانی ماژول‌های مک پروی فعلی یکی از چالش‌برانگیزترین اقداماتی است که خریداران این محصول با آن روبه‌رو هستند.

فیل شیلر معتقد است که دسکتاپ بخش کوچکی از محصولات سری مک این کمپانی به شمار می‌رود، به‌طوری که سری محصولات دسکتاپ مک تنها ۲۰ درصد از عرضه‌ی کل محصولات مک را به خود اختصاص داده‌اند؛ حال آنکه فروش مک‌های اپل در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با پی‌سی‌های ویندوزی با افزایش همراه بوده است. اپل اعلام کرده است که کاربران مک پرو تنها درصدی تک‌رقمی از کاربران این کمپانی را شامل می‌شوند.

کرگ فدریگی، قائم‌مقام مهندسی نرم‌افزار اپل در مورد مک پروی کنونی به این نکته اشاره کرده است که طراحی مثلثی هیت‌سینک، آن‌چنان که باید از نظر حرفه‌ای راه را برای به‌روزرسانی مک پرو هموار نکرده است و کاربران حرفه‌ای که مک پرو را در اختیار داشتند، با مشکلات زیادی در این خصوص روبه‌رو بودند. فیل شیلر در گفتگو با TechCrunch در خصوص اهمیت مک‌پرو این‌چنین اظهار نظر کرده است:

مک، آینده‌ی مهم و بلندمدتی در اپل دارد و با توجه به وقفه‌ی طولانی‌مدتی که در به‌روزرسانی مک پرو ایجاد شده است، ما در پی آن هستیم تا با یک محصول جدید و کارآمد، نسل پیشین را جایگزین کنیم. ما از تیم طراحی خود خواسته‌ایم طراحی و معماری خود را با در نظر گرفتن آینده و نیازهای کاربران حرفه‌ای مک پرو به بهترین شکل ممکن انجام دهند؛ به‌طوری که توسعه و به‌روزرسانی مک پرو به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود.

البته انتشار خبر توسعه‌ی نسل جدید مک پرو به این معنی نیست که نسل پیشین از خط تولید کنار خواهد رفت. اپل اعلام کرده که کارایی نسل پیشین را افزایش داده است و با به‌کارگیری یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای زئون اینتل در کنار پردازنده‌ی گرافیکی FirePro D700 و قیمت ۳۹۹۹ دلاری، این محصول را راهی بازار می‌کند.



منبع : ENGADGET

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار