کد خبر: ۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 03
در پی اعتراضات برخی مشترکان ،همراه اول جزئیات «خدمات مبتنی بر محتوا» و «سایر هزینه ها» را تشریح کرد.
به گزارش آی تابناک : بسیاری از مشترکان دائمی همراه اول وقتی قبوض خود را مشاهده می‌کنند، با برخی هزینه‌های ناشناخته روبه رو می‌شوند. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در این قبوض خدمات مبتنی بر محتوا و سایر هزینه‌ها ست.شایان ذکر است در پی اعتراض برخی مشترکان تلفن همراه مبنی بر درج عنوان جدیدی در قبوض موبایل همراه اول به نام «خدمات مبتنی بر محتوا» با وجودعدم استفاده مشترکان،اوایل اسفند سال گذشته وزیر ارتباطات دستور پیگیری صادر کردو معاون سازمان تنظیم مقررات در این رابطه از پیگیری اعتراض مشترکان موبایل به درج مبلغ «خدمات مبتنی بر محتوا» در قبوض خبر داد.
 
اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران در این باره اعلام کرده است: با توجه به این که در روزهای اخیر تعدادی از مشترکان در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی از ویژگی های خدمات مبتنی بر محتوا اظهار بی اطلاعی کرده اند، جزئیات بیشتری از این خدمات ارائه می شود.خدمات مبتنی بر محتوا نام جدید خدمات ارزش افزوده است که فقط از سوی خود مشترک می تواند فعال شود. اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع ‌رسانی، بهداشت و سلامت جزو خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند و پیمانکار ارائه کننده خدمات محتوایی طرف قرارداد با اپراتور تلفن همراه قبل از شروع ارائه این خدمات، از طریق ارسال پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال و درصورت تایید مشترک، آن را فعال می کند. سرویس هایی همچون پیش بینی مسابقات و حمایت از تیم های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون ها و دانستنی ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می شوند.
 
مشترکان همراه اول می توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویس های محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آن ها اقدام کنند.همراه اولی ها در صورت بروز هرگونه خطا در فعال‌ سازی و یا غیر فعال‌ سازی این سرویس ها می توانند از طریق خط همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (به صورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند.گفتنی است خدمات دولت الکترونیک نیز جزو خدمات مبتنی بر محتوا محسوب شده ولی از طریق سامانه #۸۰۰* فعلاً قابل مشاهده نیست.
 
به عنوان مثال سرویس هایی همچون «اعلام خلافی خودرو (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)»، «اعلام وضعیت گواهینامه (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)»، «استعلام تصادفات رانندگی (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)»، «پیگیری مرسولات پستی» و «خدمات شهرداری و سازمان ثبت» هزینه دار بوده و بسیاری از مشترکان از این موضوع بی اطلاع هستند.شایان ذکر است پیامک های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک های تبلیغاتی فرق دارد.در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است، ردیفی که در قبوض تحت عنوان «سایر هزینه ها» مشاهده می شود، بیانگر مبلغ خدماتی است که مشترکان از دفاتر خدماتی یا سامانه های پاسخگویی دریافت می کنند که با کد عددی مشخص شده و مشترکان اپراتور اول می توانند با مراجعه به پرتال این شرکت (سایت همراه اول /تعرفه/سیم کارت دائمی) و یا سامانه «همراه من» از جزئیات هزینه مورد نظر اطلاع یابند. به گزارش مهر، هزینه‌خدماتی مانند «تغییر و اصلاح آدرس»، «قطع و وصل سیم کارت»، «چاپ قبض المثنی» و «آوای انتظار» در بخش" سایر هزینه‌ها" محاسبه می‌شود. هزینه‌ دریافت سیم‌کارت‌های نسل چهارم یا همان USIM نیز در "سایر هزینه‌ها" محاسبه می‌شود.



منبع : خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار