تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 29
اپل سرانجام iOS 10.3 را برای دستگاه‌های خود منتشر کرد که با توجه به بهبودهای صورت گرفته در آن پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های خود را هر چه سریع‌تر به این نسخه بروزرسانی کنید. این بروزرسانی جدید تغییرات قابل توجهی را به iOS 10 اضافه می‌کند.

به گزارش آی تابناک : یکی از این تغییرات در خصوص اپلیکیشن‌ها خواهد بود و به گزارش AppleInsider، به نحوه ارایه نظر کاربران و پاسخ دهی توسعه دهندگان مربوط می‌شود. اگر از کاربران iOS باشید حتما اطلاع دارید که رتبه بندی و ارایه نظر و توضیح در خصوص اپلیکیشن‌ها باید از طریق اپ استور iTunes انجام شود اما با تغییراتی که در iOS 10.3 ارایه شده کاربران از این به بعد می‌توانند رتبه بندی اپلیکیشن را داخل همان اپ انجام دهند که به میزان قابل توجهی در زمان کاربران صرفه جویی می‌کند.
پیش‌تر کاربران در اپلیکیشن‌ها به رتبه بندی تمایل داشتند و در صورت موافقت به اپ استور ارجاع داده می‌شدند تا نظر خود را در آن‌جا ثبت کنند و پس از ثبت نظر کاربر مجدد باید به اپلیکیشن برمی‌گشت که قطعا زمان بر بود. با این تغییرات زمان انجام این کار کوتاه‌تر شده و کاربران بیش‌تری حاضرند نظر خود را در خصوص اپلیکیشن‌ها اعلام کنند. علاوه بر این در نسخه جدید توسعه دهندگان می‌توانند به راحتی به نظرات ارایه شده پاسخ دهند که به رفع بعضی مشکلات در خصوص اپلیکیشن آن‌ها و ارایه راهکار به کاربران برای رفع مشکلات کمک می‌کند.
تغییر قابل توجه دیگر در قابلیت‌های سیری رخ داده است. از این پس امکان پرداخت قبوض با اپلیکیشن‌های پرداخت از طریق سیری وجود دارد. هم‌چنین کاربران می‌توانند با استفاده از سیری از اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی استفاده کنند. با iOS 10.3 سیری قادر خواهد بود میزان سوخت اتومبیل، کنترل قفل درهای اتومبیل، روشن و خاموش کردن چراغ ها و مواردی دیگر را به عهده بگیرد. ضمن آن که بروزرسانی اخیر iOS به کاربران امکان می‌دهد AirPod خود را نیز مکان یابی کنند. بهبود دیگری که صورت گرفته در بخش عملکرد کلی دستگاه است که عنوان شده با این بروزرسانی سرعت دستگاه‌های اپل افزایش می‌یابد.

در iOS 10.3 ویژگی مشابه Find My iPhone اما این بار برای یافتن ایرپادهای بی‌سیم اپل گنجانده شده که آخرین موقعیت آن‌ها را روی نقشه نشان می‌دهد. CarPlay یکی از اجزای iOS نیز حالا میان‌برهایی در نوار وضعیت برای دسترسی آسان به آخرین اپلیکیشن‌های استفاده شده دارد. سرویس Apple Music دسترسی به آهنگ بعدی از آلبوم در حال پخش را اضافه کرده و امکان نمایش جدیدترین آهنگ‌ها وجود دارد. ویژگی جدید iTunes نیز کرایه فیلم روی یکی از آی‌دیوایس‌ها و تماشا روی دیگر دستگاه‌هاست. هم‌چنین iOS 10.3 پشتیبانی از فایل سیستم جدید اپل APFS را فراهم می‌کند که قرار است جایگزین +HFS شود.

اما watchOS 3.2 حالت تئاتر یا Theather Mode را به ساعت اپل می‌آورد. در این حالت ساعت بی‌صدا شده و تا وقتی که صفحه آن را لمس نکنید کاملا خاموش به نظر خواهد رسید تا در مکان‌های تاریک مثل سالن تئاتر یا سینما باعث آزار سایرین نشود. حالا سیری در اپل واچ نیز می‌تواند با اپلیکیشن‌ها برای شروع فعالیت‌ها، ارسال پیام‌ها، انجام پرداخت‌ها و عملکردهای دیگر کار کند.

برای دریافت این آپدیت‌ها می‌توانید از طریق بخش Software Update دستگاه و یا آی‌تونز اقدام کنید.




منبع : جی اس ام آ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار