کد خبر: ۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 29
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت، عملکرد اين شرکت را براي تحقق اهداف شبکه ملي اطلاعات در سال ۹۵ تشريح کرد و از ۵ برابرشدن ظرفيت تراتزيت ارتباطات بين الملل درسالي که گذشت خبر داد.
به گزارش آی تابناک : محمد جواد آذري جهرمي مهمترين کار شرکت ارتباطات زيرساخت را برداشتن گام هاي جدي براي تحقق شبکه ملي اطلاعات، عنوان کرد و با اشاره به ايجاد مراکز IXP و افزايش کيفيت سرويس هاي بومي، گفت: کاهش ۲۰ درصدي تعرفه هاي ارتباطي در اواخر سال ۹۵ ، تقويت شبکه ملي اطلاعات را در پي داشت.

۲.۵ برابر شدن ظرفيت شبکه زيرساخت کشور، دستاورد تلاش ۳
وي يکي از گام هاي جدي اين شرکت را بهره برداري از پروژه تلاش ۳ بيان کرد و افزود: با انجام اين پروژه درسال ۹۵،‌ ظرفيت شبکه زيرساخت نسبت به ابتداي سال، ۲.۵ برابر شد

معاون وزير ارتباطات ايجاد مراکز تبادل اطلاعات (IXP) چهارگانه در تهران ، مشهد ، تبريز و شيراز را يکي ديگر از اقدامات شرکت ارتباطات زيرساخت در سال ۹۵ اعلام کرد وگفت: اين مراکز در قم ، اصفهان و اهواز هم راه اندازي شد که به کاهش هزينه سرويس دهندگان خدمات ارتباطي و افزايش کيفيت سرويس هاي بومي، کمک شاياني کرد.

کاهش قيمت انتقال داده تا ۸۴ درصد
وي به مصوبات ۲۱۴ و ۲۳۷ سازمان تنظيم مقررات اشاره کرد و با بيان اينکه بر اساس اين مصوبات، شرکت ارتباطات زيرساخت کاهش تعرفه ها را در دو مرحله انجام داد، تصريح کرد : با مصوبه ۲۱۴ سرويس هاي داخلي از طريق شبکه زيرساخت تقريبا رايگان شد و تا ۴۲ درصد در سرويس اينترنت و تا ۸۴ درصد در شبکه انتقال داده ها کاهش تعرفه داشتيم .

جهرمي آخرين گام درحوزه تقويت شبکه ملي اطلاعات را کاهش ۲۰ درصدي تعرفه ارتباطي در اواخر سال ۹۵ بيان کرد و گفت : با حرکت به سمت تعالي سازماني، با بهبود کيفيت سرويس درمشترک نهايي، مشتري مداري را در شرکت ارتباطات زيرساخت به عنوان يک مسئله مهم پيگيري کرديم .

ضرورت مشتري مداري با تغيير ساختار شرکت ارتباطات زيرساخت
وي به تغيير ساختار شرکت ارتباطات زيرساخت اشاره کرد و با بيان اينکه اداره کل تجاري و همچنين فناوري اطلاعات در اين ساختار مستقل شد، خاطر نشان کرد: با اين تغيير ساختار حرکت خود را به سمت مشتري مداري آغاز کرديم و با راه اندازي سامانه پاسخگويي به مشترکين اين مسير را ادامه داديم.

شفاف سازي در حوزه کيفيت سرويس هاي ارتباطي
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت يکي از اقدامات مهم اين شرکت را شفاف سازي در حوزه کيفيت سرويس هاي ارتباطي اعلام کرد و افزود : پايش و بهبود مستمر کيفيت سرويس هاي ارتباطي در سال ۹۵ به صورت جدي انجام شد به نحوي که با اعلام سازمان تنظيم مقررات دسترس پذيري شبکه زيرساخت ۵ درصد در سال ۹۵، بهبود داشته است .

افزايش ۵ برابري ظرفيت ترانزيت بين الملل
وي افزايش ۵ برابري ظرفيت ترانزيت بين الملل را نيز از ديگر اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات زيرساخت بيان کرد و تاکيد داشت : با افزايش ۵ برابري اين شاخص رکوردي در حوزه ترانزيت بين الملل با توجه به فعاليت هاي انجام شده به دست آمد.

بهبود کيفيت سرويس اينترنت شرکت ارتباطات زيرساخت
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، بهبود کيفيت سرويس اينترنت شرکت ارتباطات زيرساخت را اقدامي موثر و مهم دانست و در ادامه گفت : با همکاري تمام مجموعه شرکت ارتباطات زيرساخت ، اهدافي که درسند توسعه اين شرکت در سال ۹۵ تعريف شده بود؛ تقريبا محقق شد و البته در برخي از شاخص هاي تعالي سازماني نياز به کار بيشتري است که براي تحقق آن تلاش مي کنيم.

وي به مصوبه برنامه ششم توسعه در اين حوزه اشاره کرد و افزود : با ابلاغ اين مصوبه ما به دنبال چابک سازي ساختار شرکت زيرساخت هستيم که با اجراي آن گام هاي جدي تري براي تعالي سازماني و بهبود کيفيت سرويس هاي ارتباطي برداريم.

لزوم افزايش ۶۰ برابري در ظرفيت ترانزيت،‌ طبق برنامه ششم توسعه
مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت در پاسخ به سوالي در زمينه سهم ايران در بازار ترانزيت منطقه نيز گفت : مطابق با ماده ۳۵سند برنامه ششم توسعه ، ايران بايد در پايان اين برنامه، به سهم مناسبي در منطقه برسد و در ماده ۸۳ بند الف اشاره شده که وزارت ارتباطات، ظرفيت ترانزيت ارتباطات را به ۳۰ ترابيت توسعه دهد که اين به معني است که بايد افزايش ۶۰ برابري داشته باشيم .

بهره گيري از پتانسيل بخش خصوصي براي ارتقاء ترانزيت بين الملل
وي افزود : در راستاي رسيدن به اين شاخص، برنامه هايي را وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات بايد پيگيري کند که برخي مانند چابک سازي بدنه اجرايي زيرساخت به واسطه تفکيک مسئوليت ها و سرمايه گذاري بخش خصوصي، نياز به مجوزهاي قانوني دارد که در حال پيگيري هستيم و اميدواريم مهمترين برنامه ما که بهره گيري از پتانسيل بخش خصوصي براي ارتقاء وضعيت ترانزيت بين الملل از طريق ايران است، محقق شود.

شبکه مادر مخابراتي حاکميتي مي ماند
جهرمي درباره تقسيم شرکت ارتباطات زيرساخت به سه شرکت و مباحث مطرح شده در اين زمينه نيز با اشاره به اينکه شرکت زيرساخت متولي شبکه مادر مخابراتي است، تصريح کرد: شبکه مادر مخابراتي الزاما حاکميتي است و تغييري درمدل حاکميت نظام بر شبکه مادر مخابراتي اتفاق نمي افتد.

تغيير ساختار شرکت ارتباطات زيرساخت براي تخصصي سازي مسئوليتها
وي با اشاره به اينکه اين تغيير ساختار براي تخصصي سازي مسئوليت ها است، خاطر نشان کرد: براي اينکه توسعه شبکه داخل يا نوع تجارت و مدل تجاري شبکه داخل نسبت به توسعه شبکه بين الملل متفاوت است، با اين تغيير ساختار چابک سازي انجام مي شود وبا مشارکت بخش خصوصي به اهداف خود سريعتر مي رسيم.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد کرد: درنهايت شرکت زيرساخت حاکميتي و دولتي باقي مي ماند و در حوزه پرسنل تغييري نداريم و نگراني براي ادامه همکاري پرسنل وجود ندارد.




منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار