تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 28
نسخه جدید سیستم‌عامل iOS به بازار عرضه شد. نسخه جدید این سیستم عامل با تغییرات جزئی در بخش‌های مختلف آن همراه است، اما مهم‌ترین ویژگی آن به‌روزرسانی فایل سیستم iOS است.
به گزارش آی تابناک : از پایگاه خبری سی‌نت، فایل سیستم جدید اپل موسوم به APFS سال گذشته رونمایی شد و طراحی آن به گونه‌ای است که با محصولات iPhone، iPad، Apple Watch، Mac و Apple TV سازگاری دارد.
شرکت اپل پیش از این در iOS از فایل سیستم سلسله مراتبی یا HFS استفاده می‌کرد که عمر آن اکنون به 31 سال می‌رسد. این فایل سیستم در اصل برای کامپیوترهای Mac طراحی شده بود که با دیسک‌های فلاپی یا هارددیسک کار می‌کردند و در تجهیزات مدرن که از حافظه‌های حالت جامد استفاده می‌کنند، کارآیی لازم را ندارد. حتی نسل جدید این فایل سیستم که با عنوان AFS+ شناخته می شود نیز قابلیت پاسخگویی به نیازهای تجهیزات موبایل را ندارد. اما فایل سیستم جدید اپل به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت استفاده در طیف وسیعی از تجهیزات موبایل و بهره برداری از مزایای حافظه‌های فلش و SSD را دارد. 
فایل سیستم APFS قابلیت رمزگذاری را به عنوان یک ویژگی اصلی در اختیار می‌گذارد، از ویژگی‌هایی مانند تصویربرداری از اطلاعات پشتیبانی می‌کند و بازیابی اطلاعات را در قالب فرآیندی بسیار ساده‌تر فراهم می‌کند.
این فایل‌سیستم سرعت دسترسی به اطلاعات را افزایش می‌دهد و امکان خواندن و نوشتن اطلاعات را با سرعت بالاتری فراهم می‌کند. علاوه بر این به روز رسانی جدید iOS زمینه را برای تبدیل آن به یک سیستم عامل 64 بیتی فراهم می‌کند و انتظار می‌رود که نسخه 11 این سیستم عامل تنها قابلیت اجرای برنامه‌های 64 بیتی را داشته باشد.



منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار