کد خبر: ۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 28
رئیس اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: برنامه هایی که از طریق فضای مجازی و به صورت رایگان دریافت می‌شوند به عنوان تهدیدی برای کاربران فضای مجازی و کارمندان ادارات به شمار می‌آیند.
به گزارش آی تابناک : سرگرد حمید کیانی رئیس اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به تعطیلات  نوروزی و داغ بودن بازار دانلودهای برنامه ها، آپدیت های جدید و غیره اظهار داشت: متاسفانه برخی از هموطنان عزیز بدون توجه به سایت های ارایه دهنده این خدمات، اقدام به دریافت برنامه های مختلف کرده و امنیت خود در فضای مجازی را به خطر می اندازند.

دانلود های نوروزی روشی آسان برای ویروسی شدن سیستم های ما

سرگرد کیانی گفت: از آنجایی که اکثر برنامه ها و اپلیکیشن های دانلودی exe یا rar  هستند لذا کاربران از محتویات درون پوشه اطلاعی ندارند. این در حالی است که ممکن است برنامه‌ای مخرب ضمیمه این فایل ها شده باشد.

وی ادامه داد: یکی از روش های رایج برای دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مهم کاربران ارسال بدافزارهای طراحی شده است که از طریق دانلود نرم افزار، اپلیکیشن و غیره این امر به راحتی امکان پذیر است. لذا هموطنان عزیز باید نسبت به دانلودهای خود حساسیت و دقت بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: البته نباید در این بین از نصب آنتی ویروس های بروز و مطمئن غافل شد. اگر سیستم یا دستگاه ما دارای آنتی ویروسی بروز و مطمئن باشد قطعاً بسیاری از این بدافزارها و ویروس ها را شناسایی و پاکسازی خواهد کرد.

رئیس اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: منبع دانلود فایل ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران عزیز فایل های مورد نیاز خود را مراجع رسمی و سایت های معتبر دریافت کنند.

سرگرد کیانی به روز رسانی آنتی ویروس های سازمانی و اداری را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به آغاز به کار ادارت و موسسات، کارمندان  و مسئولان it نسبت به نصب آنتی ویروس مناسب و معتبر و همچنین به روز رسانی آن‌ها اقدام کنند. این کار می تواند از تبعات ناخوشایند ویروسی شدن سیستم های آن‌ها جلوگیری کرده و طبیعتاً امنیت اطلاعات سازمانی آن‌ها تا حدود زیادی تضمین خواهد شد.

رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از تمام کاربران خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.


منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار