کد خبر: ۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 28
سامسونگ در طول چند سال گذشته در زمينه نمايشگر موبايل پيشرو بوده است؛ اما شايد امسال، رقيب هم‌وطنش، ال‌جي، پيشرو حوزه نمايشگر موبايل باشد.
به گزارش آی تابناک : تصاوير اوليه‌اي که از ال‌جي جي 6 به بيرون درز کرد، کمي عجيب بودند. زماني که اين پرچم‌دار در کنگره جهاني موبايل رونمايي شد، تقريبا به طراحي بلند و باريک آن عادت کرده بوديم. با اين حال، براي بار اول که اين گوشي را در دست مي‌گيريد، حتي به‌صورت ناخودآگاه، حس مي‌کنيد کمي غيرعادي است.

اين حس غيرعادي مرتبط با نسبت ۱۸:۹ نمايشگر است که به دلايل بازاريابي، نسبت ۲:۱ ناميده نشده است. ۱۸:۹ بهتر از ۱۶:۹ به نظر مي‌رسد؛ نسبتي که سال‌ها است به‌عنوان نسبت استاندارد نمايشگرهاي موبايل استفاده مي‌شود. در هر حال، برندينگ هر چه باشد، نتيجه يکسان خواهد بود. عرض نمايشگر نصف ارتفاع آن است و گوشي ظاهر کشيده‌تري دارد.

ال‌جي در استفاده از نسبت ۱۸:۹ تنها نخواهد بود. G6 اولين گوشي در سال ۲۰۱۷ است که از اين نسبت استفاده مي‌کند؛ اما اين غول کره‌اي معتقد است که سامسونگ و اپل نيز تا پايان سال از اين نسبت در گوشي‌هايشان استفاده خواهند کرد. اولين مورد، گلکسي اس 8 خواهد بود که نمايشگر آن Infinity Display ناميده شده است و دکمه فيزيکي هوم ندارد.

سامسونگ گلکسي اس 8 روز ۲۹ مارس در مراسمي در نيويورک رونمايي مي‌شود و آنگاه خواهيم ديد که آيا اين خبرها درست هستند يا نه. اما انتظار مي‌رود حداقل يکي از مدل‌هاي آيفون داراي نمايشگري با نسبت ۱۸:۹ خواهد بود. هنوز مشخص نيست که آيا همه نسخه‌هاي آيفون ۸ از اين نسبت استفاده مي‌کنند يا تنها نسخه دهمين سالگرد آيفون - که دکمه هوم را با يک ژست حرکتي فورس تاچ جايگزين مي‌کند - اين نسبت را خواهد داشت.

نسبت ۱۸:۹ مزيت‌هاي واقعي زيادي دارد. از سوي ديگر حاشيه‌هاي کم ال‌جي جي 6 باعث مي‌شود حمل يک گوشي با نمايشگر بزرگ‌تر آسان‌تر باشد. اگرچه پرچم‌دار ال‌جي باريک‌تر و کوتاه‌تر از فبلت اپل است، اما تفاوت آنجا است که شما مي‌توانيد جي 6 را با يک دست نگه‌داريد و با انگشتان همان دست به تمام نمايشگر دسترسي داشته باشيد. ال‌جي مجبور نبوده است که مانند سامسونگ رابط کاربري‌هاي ميني عرضه کند. نمايشگر جي 6، همانند خود جي 6، به‌خوبي کار مي‌کند.

درحالي‌که نسبت ۱۸:۹ باعث مي‌شود بتوان نمايشگرهاي بزرگ‌تر را در فضاي کمتري جا داد؛ اين نسبت مي‌تواند فوايد ديگري نيز داشته باشد. با اين رويکرد مي‌توان محصولات کوچک‌تر با نمايشگر بلند و باريک ساخت که در کف دست جاي مي‌گيرند و قادرند بدون نوارهاي باريک سياه، ويدئو نمايش دهند.

هر تغييري در اين زمينه نياز به بازاريابي دارد تا عملکرد آن را نشان دهد. ال‌جي براي اين کار از دوربين استفاده مي‌کند؛ هنگام استفاده از دوربين جي 6، در نيمي از صفحه پيش‌نمايش عکسي که مي‌خواهيد ثبت کنيد و در نيمي ديگر، اطلاعات مرتبط با آن را خواهيد ديد. اين مورد و برخي از ابزارهاي ويرايش تصاوير و ويدئوها، ممکن است براي عکاسان آماتور و کاربران عادي جذاب باشد؛ اما هنوز جاي زيادي براي استفاده از قابليت‌هاي اين نسبت وجود دارد. بنابراين پيش‌بيني مي‌شود رقابت به نفع ۱۸:۹ خواهد بود و با حرکت شرکت‌هايي همچون اپل و سامسونگ به سمت اين نسبت، مي‌توان آن را اتفاق بزرگ بعدي دنياي موبايل دانست.

در اغلب موقع، تغييراتي که در دنياي موبايل شاهد آن هستيم، تنها براي اهداف بازاريابي اعمال مي‌شوند. چيپ‌هاي سريع‌تر و مگاپيکسل‌هايي که اندک‌اندک بالا مي‌روند، خوب و عالي هستند؛ اما در زندگي روزمره ما تفاوت چنداني ايجاد نمي‌کنند. نسبت ۱۸:۹ بهبود زيادي، هم در دست و هم در جيب ما ايجاد مي‌کند. ال‌جي G6 ممکن است اولين گوشي هوشمندي باشد که از اين نسبت استفاده مي‌کند؛ اما مطمئنا آخرين نخواهد بود.


منبع : زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار