کد خبر: ۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 27
برخي مشترکان همراه اول درباره مبالغي که تحت عنوان خدمات مبني بر محتوا در قبوض تلفن همراهشان درج شده اظهار بي‌اطلاعي مي‌کنند.
به گزارش آی تابناک : بازي و سرگرمي، مسابقه، محتواي مذهبي، آموزشي، اطلاع‌رساني، بهداشت و سلامت و تبليغات در دسته‌بندي خدمات مبتني بر محتوا يا ارزش افزوده پيامکي قرار مي‌گيرند و اپراتور تلفن همراه بايد در مورد تمامي خدمات ارزش افزوده محتوائي پيامکي، قبل از شروع ارائه خدمات، از طريق يک پيامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کند و درصورت تائيد مشترک آن را فعال کند.

برخي پيامک‌هاي دعوت به عضويت در سرويسها با متن‌هاي فريبنده و جذاب مانند شرکت در قرعه‌کشي، شما برنده شديد، شارژ رايگان و ... ارسال مي‌شود که در دوره‌هاي گذشته در اين پيامک‌ها هيچ اشاره‌اي به عضويت و محاسبه هزينه وجود نداشت و در حال حاضر تعداد بسيار زيادي از مشترکين به اين صورت براي دريافت خدمات عضو شده‌ و درنتيجه مبالغي در قبوض تلفن همراهشان درج و محاسبه مي‌شود که از آن‌ها بي‌اطلاع هستند.

طبق اعلام رگولاتوري، در حال حاضر نحوه ارسال پيامک‌هاي مربوط به خدمات به گونه‌اي است که هزينه و روش لغو عضويت آن در هر پيامک ارسالي درج مي‌شود اما در برخي برنامه‌هاي راديوئي و تلويزيوني داخلي و خارجي، سايت‌هاي اينترنتي و ساير رسانه‌ها با تبليغات کاذب و گمراه‌کننده مشترکين را به ارسال کد عضويت به سرشماره‌هاي مورد نظر تشويق مي‌کنند که ممکن است از آن براي عضويت ناخواسته مشترکين استفاده شود.

به گفته مسوولان سازمان تنظيم مقررات راديويي در اجراي مصوبه ۱۴۷ کميسيون تنظيم مقررات راديويي، حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري در مورد نحوه عضويت مشترکين تلفن همراه در سرويسهاي خدمات مبتني بر محتوا حساسيت ويژه‌اي دارد و درصورت مشاهده هرگونه عضويت ناخواسته مشترکين در اينگونه سرويسها پيگيريهاي لازم را انجام مي‌دهد.

مشترکين همراه اول مي توانند با ارسال پيامک خالي به شماره ۸۰۰ و يا شماره گيري کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرويسهاي محتوايي فعال خود را مشاهده و در صورت تمايل نسبت به قطع آنها اقدام کنند. هم چنين در اين سامانه امکان قطع و وصل کردن پيامک هاي تبليغاتي نيز در نظر گرفته شده است.

به گزارش ايسنا، بنا بر اعلام اپراتور اول تلفن همراه، تمامي سرويس هاي خدمات پيامکي همراه اول با ارسال کد معرفه آن سرويس (کد فعالسازي)، به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرويس (شرکت هاي ارائه دهنده سرويس هاي خدمات پيامکي و شماره هاي کوتاه آنها در بخش شرکت هاي همکار آمده اند) فعال مي شوند. به اين ترتيب که براي فعال‌سازي سرويس مورد علاقه، يکي از کدهاي فعال‌سازي فارسي و يا لاتين درج شده در جدول به شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرويس ارسال مي‌شود.

به طور مثال با ارسال کد فعال‌سازي ام بي اي(کد فعالسازي فارسي) و يا MBA (کد فعال‌سازي لاتين)به سرشماره ۲۰۳۰ ميتوانيد عضو سرويس مديريت موفق شويد. همچنين مشترکان براي آگاهي از خدمات هر يک از شماره‌هاي کوتاه بايد يک پيامک خالي به آن شماره ارسال کنند و ليست تمامي سرويس هاي تعريف شده بر روي آن شماره به رايگان قابل دريافت مي‌شود. 

اما مشترکان براي غيرفعال سازي هر يک از سرويس‌هاي فعال خود، کافي است کد غيرفعال‌سازي فارسي و يا لاتين آن سرويس (ترکيب کد معرفه فارسي سرويس با کلمه خاموش و يا کد معرفه لاتين سرويس با کلمه OFF) را براي شماره کوتاه شرکت ارائه دهنده آن سرويس ارسال کنند.

راه ساده تر غيرفعال‌سازي، ارسال يکي از عبارات "OFF" و يا "خاموش" به شماره کوتاهي است که سرويس از آن دريافت مي شود. به طور مثال با ارسال کد غيرفعال‌سازي ام بي اي خاموش(کد غيرفعالسازي فارسي) و يا MBA off (کد غيرفعالسازي لاتين)به سرشماره ۲۰۳۰ مي‌توان عضويت سرويس مديريت موفق را لغو کرد.

همراه اول اعلام کرده که مشترکان در صورت بروز هرگونه خطايي در فعال‌سازي و يا غيرفعال‌سازي سرويس ها مي توانند از طريق تلفن هاي دائمي و اعتباري همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (بصورت رايگان) و با ساير خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگيرند.

پيامکها خدمات مبتني بر محتوا با پيامکهاي تبليغاتي فرق دارد؛ پيامکهاي تبليغاتي گونه اي از سرويس تبليغاتي بر بستر موبايل است که در آن از بستر پيامک براي مشترکين، محتواي تبليغاتي ارسال مي گردد. همچنين از اين طريق نيز سازمانها، موسسات، شرکتها و ... مي توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سويه برقرار کنند.

درصورت درخواست مشترک براي غيرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائي پيامکي، اين خدمات بايد حداکثر تا ۲۴ ساعت قطع شود البته قطع سرويس، پيامک‌هاي تبليغاتي خود اپراتورها را نيز شامل مي‌شود و درصورت درخواست مشترک براي غيرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائي پيامکي، خدمات پيامکي مبتني بر تراکنش شامل خدمات تراکنشي بانکي، خريدهاي الکترونيکي و ... همچنان براي مشترکان فعال خواهد بود.




منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار