به گزارش آی تابناک : این روزها تهرانیها وقتی از پارکوی میگذرند، متوجه بنر جالب نمایشگاهی میشوند که حرف و حدیثهای زیادی پشت سر آن است. نمایشگاه واقع در ضلع جنوب شرقی پارکوی، که حدود یکسال برای تغییر دکوراسیون و طراحی مجدد نمای بیرونیاش بلااستفاده باقیمانده بود، حالا درحال تکمیل شدن است. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، بزودی پشت ویترین این نمایشگاه باید شاهد اولین خودروهای جگوار لندرور در ایران باشیم. خودروهایی که قطعا یک شاسیبلند هم درمیانشان وجود دارد: رنجرور ایووک.
درمیان محصولات رنجرور، ایووک تنها خودرویی است که میتواند از قانون ممنوعیت واردات 2500 سیسیها عبور کند. ایووک نخستینبار در سال 2011 وارد بازار شد. هدف انگلیسیها از ساخت ایووک، اضافهکردن محصولی ارزان قیمت به خانواده لندرور بود تا بدینترتیب آنها هم سهمی از بازار شاسیبلندهای لوکس جمع و جور داشته باشند.
چهره خشن و جذاب ایووک آنقدر عالی است که در این سالها لندرور هیچ تغییری به آن نداده است و حتی در سال 2015، که نسخه بهروزشده آن به عنوان مدل 2016 معرفی شد، بازهم تغییری در ارکان اصلی خودرو ندیدیم و فقط برخی جزئیات ظاهریاش مانند لنز چراغها، ورودی هوای سپر جلو، اسپویلر انتهای سقف و رینگها دچار تغییر شدند. اتفاق دیگری که برای ایووک در 2014 رخ داد تغییر نام تیپهایش بود؛ از آن سال به بعد تیپهای ایووک همنام تیپهای سایر شاسیبلندهای لندرور شد.
ایووک در همه بازارها، ویژگیهای زیر را به صورت استاندارد دارد:
ارزانترین تیپ ایووک حدود 40 هزار دلار قیمت دارد ولی اگر به تجهیزات سفارشی مجهز شود، این قیمت تا حدود 62 هزار دلار هم بالا میرود که یعنی در صورت ورود به بازار در بهترین حالت بین 350 تا 500 میلیون تومان قیمت دارد. آئودی Q5، لکسوس NX و بامو X3 و حتی X4 با اینکه از مهمترین رقیبان این انگلیسی در بازار جهانی هستند اما به لحاظ قیمتی احتمالا پورشه ماکان تنها رقیب اصلی ایووک در ایران خواهد بود.
ایووک همچنین به غیر از مدل 5 درب، در نسخه 2درب نیز قابل سفارش است؛ ایووک کوپه با قیمت 45 هزار دلار و ایووک کانورتیبل نیز با قیمت 52 هزار دلار در صورت ورودشان به ایران 40 تا 150 میلیون تومان گرانتر از ایووکهای 5درب خواهند بود. منتظر خبرهای تکمیلی ما در روزهای آینده باشید
منبع : جی اس ام