کد خبر: ۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 26
علاوه بر راهکارهای معمول مانند وارد کردن رمز عبور یا رسم الگو، راهکارهای ساده‌تری برای آنلاک کردن گوشی اندروید وجود دارد.

به گزارش آی تابناک : معمولا برای آنلاک کردن یک گوشی اندروید رمز عبور قرار می‌دهیم، از پین استفاده می‌کنیم یا قفل الگو می‌گذاریم. اما آیا راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد؟ شناساگر اثر انگشت هم به نظر انتخاب خوبی می‌آید؛ اما در این حالت هم چنانچه انگشت خود را با ضربه‌ی تند و شدید روی حسگر بگذارید، ممکن است برای تأیید مجدد مجبور به وارد کردن رمز عبور، الگو یا پین دستگاه شوید.

خوشبختانه، اندروید یک سری راهکار هوشمندانه برای باز کردن قفل دستگاه‌های خود ارائه کرده است که در آن‌ها دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور، الگو یا اثر انگشت نیست. به‌عنوان مثال، آخرین مدل‌های گوشی‌های اندروید می‌توانند وقتی که در جیب شما هستند، خود را در حالت آنلاک نگه دارند. ضمن این‌که این قابلیت را دارند که چهره یا صدای شما را شناسایی کنند. علاوه بر این، گوشی اندروید شما این امکان را دارد که هرگاه در محیط خانه، محل کار یا نزدیک به یک دستگاه قابل اعتماد مانند بلوتوث ضبط خودرو یا برچسب NFC قرار گیرد، آنلاک شود.

راهکارهای پیشنهادشده در این مطلب روی گوشی نکسوس 5X با اندروید نسخه‌ی 7.1.2 انجام شده‌اند. ممکن است روش تنظیمات گوشی شما بسته به نوع برند، مدل و نسخه‌ی اندروید آن تفاوت‌هایی داشته باشد.

آنلاک بودن گوشی در جیب یا کیف

آنلاک گوشی در جیب

فرض کنید یک دقیقه پیش از گوشی خود استفاده کرده‌ و بعد آن را در جیب لباس یا داخل کیف خود قرار داده‌اید. حالا دوباره گوشی خود را لازم دارید و باید برای استفاده‌ی مجدد آن را آنلاک کنید.

به‌جای آنلاک کردن مجدد گوشی، می‌توانید به منوی تنظیمات گوشی خود بروید و تعیین کنید که در این شرایط، گوشی شما آنلاک باشد. در واقع، دستگاه اندروید شما (با کمک آشکارسازهای حرکتی‌) تشخیص می‌دهد که در جیب، کیف یا دست شما قرار دارد و صفحه‌ی خود را آنلاک نگه می‌دارد. چنانچه گوشی خود را روی یک سطح ساکن مانند میز قرار دهید، پس از یک یا چند دقیقه قفل خواهد شد.

روند اعمال این تنظیمات به این ترتیب است:

 Settings > Security > Smart Lock

اسکرین لاک خود را تأیید کنید و روی گزینه‌ی detect On-body ضربه بزنید و کلید آن را On کنید.

توجه: در این شرایط این خطر وجود دارد که آسیب‌‌پذیری گوشی شما در برابر سرقت افزایش پیدا کند. در واقع بیشتر گزینه‌های قفل هوشمند، سطح امنیت گوشی را کاهش می‌دهد. پس اگر فرد بسیار محتاطی هستید، پیشنهاد می‌شود به همان روش‌های معمول آنلاک کردن گوشی اکتفا کنید.

آنلاک گوشی در خانه

طبیعتا هیچ جایی راحتی و امنیت خانه را ندارد. چنانچه مطمئن هستید که می‌توانید گوشی خود را در محیط منزل بدون قفل رها کنید، گزینه‌ی دیگری در قفل هوشمند برای شما فراهم است:

Settings > Security > Smart Lock > Trusted places

در Trusted placesروی Add location ضربه بزنید. پس از آن می‌توانید با انتخاب محل (مثلا خانه) روی نقشه به‌وسیله‌ی ضربه‌ی انگشت یا گزینه‌ی Search، آدرس خود را انتخاب کنید.

چنانچه چند محل مورد اعتماد برای آنلاک بودن گوشی در نظر دارید، می‌توانید چند آدرس در گوشی خود وارد کنید. البته اگر در محل زندگی یا کار شما، کودکان یا همکاران کنجکاو! حضور دارند، بهتر است استفاده از این گزینه را فراموش کنید.

آنلاک نگه‌داشتن گوشی در نزدیکی دستگاه‌های خاص

آنلاک گوشی در نزدیکی دستگاه خاص

اگر از نظر شما آنلاک گذاشتن گوشی در سرتاسر محیط خانه کمی سهل‌انگارانه به نظر می‌رسد، می‌توانید از راهکار هوشمندانه‌تری استفاده کنید که عرصه را کمی محدودتر کند.

گزینه‌ی Trusted devices در تنظیمات اندروید، این امکان را برای گوشی شما فراهم می‌کند که در محدوده‌ی یک دستگاه بلوتوث‌دار قابل اعتماد مانند اسپیکر، هدست یا ضبط خودرو آنلاک باشد. ارسال بلوتوث، روش مناسب و معقولی است که فاصله‌ی بین ۳۰ تا ۱۰۰ یارد (۴ متر تا ۵۵ متر) را پوشش می‌دهد.

با این حال چنانچه این محدوده از نظر شما بزرگ است، می‌توانید در بخش Trusted devices برچسب‌های NFC را انتخاب کنید. NFC (که مخفف near field communications به معنای ارتباطات میدان نزدیک است) تنها تا فاصله‌ی ۲۰ سانتی‌متری شما را پوشش می‌دهد. از آنجا که برچسب‌های NFC نسبتا ارزان‌قیمت هستند، می‌توانید از چند عدد از آن‌ها در نقاط مختلف خانه استفاده کنید.

برای راه‌اندازی این امکان مسیر زیر را دنبال کنید:

 Settings > Smart Lock > Trusted devices

سپس روی Add trusted device ضربه بزنید و دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آنلاک کردن گوشی با تشخیص چهره

آنلاک گوشی با تشخیص چهره

 روش‌هایی که تاکنون در خصوص قفل هوشمند توضیح دادیم، بر اساس نزدیکی شواهد شما را احراز هویت می‌کردند. اما در این روش جدید، چهره‌ی شما توسط لنز دوربین با چهره‌ای که از قبل ثبت شده است، تطابق داده می‌شود.

برای برقراری این امکان از مسیر زیر پیروی کنید:

 Settings > Security > Smart Lock > Trusted face

سپس روی Set Up ضربه بزنید. در ادامه، گوشی اندروید شما چهره را اسکن می‌کند و آن را مبنای مقایسه برای شناسایی تصویر قرار می‌دهد. در اسکن چهره، وارد کردن یک تصویر کافی است؛ اما می‌توانید در حالت‌های مختلف مانند نور کم، داشتن عینک و ... هم تصویر خود را اسکن کنید تا در تمام مواقع قابل شناسایی باشید.

در این حالت پس از قفل شدن گوشی، صورت خود را در مقابل صفحه‌ی گوشی قرار دهید و با فشردن کلید wake، اندروید شما را شناسایی خواهد کرد و گوشی آنلاک خواهد شد.

آنلاک کردن گوشی با صدا

آنلاک گوشی با صدا

راهکار دیگری که بر تشخیص چهره ارجحیت دارد، شناسایی صدا است. برای این‌که گوشی شما با شنیدن صدایتان آنلاک شود، کافی است مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Security > Smart Lock > Trusted voice

سپس دستگاه اندروید خود را طوری تنظیم کنید که با شنیدن عبارت OK Google از زبان شما، آنلاک شود. اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید، لازم است که سه بار به گوشی خود آموزش دهید که صدای شما را در پیام OK Google تشخیص دهد.

اکنون پس از قفل شدن گوشی، عبارت OK Google را بگویید. پیغام «...Listening» روی صفحه‌ی نمایش ظاهر خواهد شد و پس از آن می‌توانید وارد صفحه‌ی اصلی شوید.

 



منبع : PCWORLD

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار