تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 25
سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: سرقت اطلاعات از راه دور شگردی است که در ایام نوروز سودجویان سایبری با استفاده از نرم‌افزارهای اشتراک داده از آن بهره می‌برند.
به گزارش آی تابناک : سرگرد مهدی شکیب سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار  داشت: یکی از روش‌هایی که امکان نفوذ ویروس‌ها و بدافزارها به دستگاه‌ها و سوءاستفاده از آنان را فراهم می‌کند، دریافت و ارسال فایل ها از طریق نرم افزارهای اشتراک داده (بلوتوث،و غیره) است.

فایل‌های مشکوک در فضای مجازی را باز نکنید/هشدار جدی پلیس فتا در نوروز 96

به گزارش بولتن نیوز، سرگرد شکیب گفت: دریافت و ارسال تصاویر و فیلم‌های نوروزی در این ایام بسیار رایج است. به نحوی که در تمامی دورهمی‌های خانوادگی در این ایام، ارسال و دریافت اطلاعات حرف اول را می‌زند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از موارد امکان ارسال ویروس از این طریق وجود دارد و به محض دریافت فایل ویروسی، اطلاعات خصوصی فرد قربانی در دسترس فرد سودجو قرار می‌گیرد. لذا هموطنان عزیز باید نسبت به دریافت فایل های مختلف کمی دقت داشته باشند.

سرگرد شکیب در توصیه به کاربران گفت: حتماً از آنتی ویروس‌های بروز شده استفاده کرده و از دریافت فایل‌های مشکوک خودداری کنید.

وی تاکید کرد: حتماً باید نسبت به منبع ارسال کننده اطلاعات شناخت کافی داشته باشیم و از دریافت اطلاعات از منابع نامعلوم و ناشناس خودداری کنیم.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پلیس فتا  بخش آموزش مراجعه کنند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری کنند
منبع: رکنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار