تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 03
مایکروسافت به آهستگی در حال فرسودن کسب و کار اصلی شرکت گوگل است و این موضوعی است که تا چند سال پیش اساسا غیر ممکن به نظر میرسید. این امر تا حد زیادی در رابطه با موتور جستجوی Bing مایکروسافت است که تا قبل از این برای بسیاری یک موتور جستجوی منفور بود.

مایکروسافت به آهستگی در حال فرسودن کسب و کار اصلی شرکت گوگل است و این موضوعی است که تا چند سال پیش اساسا غیر ممکن به نظر میرسید. این امر تا حد زیادی در رابطه با موتور جستجوی
Bing مایکروسافت است که تا قبل از این برای بسیاری یک موتور جستجوی منفور بود.

اما اکنون مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا ظرفیت ها و آینده درخشانی را برای Bing متصور است و پیش از این تصمیم خود را برای تقویت آن به جای فروش یا کنار گذاشتن Bing گرفته بود. این تصمیم اکنون نتایج خود را نشان داده است و مجموع درآمد های مایکروسافت به واسطه موتور جستجوی بینگ اکنون 1 میلیارد دلار افزایش را نشان میدهد.

چگونه Bing به آهستگی در حال خوردن Google است؟!


تا چند سال پیش در هر فصل موتور جستجوی بینگ 1 میلیارد دلار هزینه روی دست مایکروسافت میگذاشت اما اکنون گویا این موتور جستجو در حال تهدید شدید کسب و کار گوگل است. آخرین گزارش Comcore در این رابطه – اینجا – اشاره کرده است که موتور جستجوی بینگ اکنون 21 درصد از سهم بازار جستجو ها را به شکل کلی در اختیار دارد و به آهستگی در حال نفوذ در قلمرو گوگل است.

به هر حال اکنون و هنوز گوگل با در اختیار داشتن 64 درصد از سهم بازار جستجو در اینترنت، همچنان صدر نشین بلامنازع است و یاهو در اسفناک ترین وضعیت تاریخی خود تنها با در اختیار داشتن 12 درصد در رده سوم.

چگونه Bing به آهستگی در حال خوردن Google است؟!


این افزایش در سهم بینگ بیش از همه مربوط به انتشار نسخه 10 ویندوز و فعالیت خط تولید سرفیس در مایکروسافت است. ویندوز 10 از موتور جستجوی بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش فرض بهره میگیرد که همین موضوع در مرورگر جدید مایکروسافت یعنی Edge و همچنین دستیار معروف مجازی این شرکت یعنی کورتانا نیز صادق است.

همچنین در مورد سیستم عامل موبایل نیز ویندوز فون مایکروسافت از موتور بینگ استفاده میکند که تاثیر خود را در افزایش سهم مایکروسافت از بازار جستجوی اینترنتی گذاشته است. بر همین اساس و با توجه به موفقیت و مقبولیت ویندوز 10 و سری سرفیس مایکروسافت کاملا مشخص است که چرا بینگ در حال خوردن گوگل است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار