کد خبر: ۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 23
اطلاعات مربوط به دو گوشي‌ هوشمند جديد از کمپاني نوبيا در وب‌سايت TENAA رؤيت شد.
به گزارش آی تابناک : به‌تازگي دو گوشي هوشمند جديد از کمپاني نوبيا در وب‌سايت رگولاتوري چين رؤيت شده‌اند. اين دو محصول با شماره‌ي مدل‌هاي NX551J و NX573J در وب‌سايت يادشده نمايان شده‌اند و از زبان طراحي مشابهي بهره مي‌برند. عکس‌هاي رندر منتشرشده از اين دو گوشي هوشمند نشان مي‌دهند که پنل جلويي اين دو دستگاه سفيد است و دکمه‌ي هوم آن‌ها نيز خميده در نظر گرفته شده و افزون بر اين، يک دايره‌ي قرمز در مرکز دکمه‌ي هوم به چشم مي‌خورد.

بخش پشتي NX551J و NX573J از طراحي متفاوتي نسبت به هم بهره مي‌برند؛ چرا که يکي از اين دو گوشي به دوربين دوگانه تجهيز شده است و خطوط آنتن اين مدل حالت U شکل دارد و همين موضوع باعث مي‌شود به گوشي هوشمند آيفون ۷ پلاس اپل شباهت داشته باشد. اما مدل دوم يک دوربين تکي دارد و خطوط آنتن آن هم‌سطح دوربين هستند.

با توجه به مشخصات فني درج‌شده براي اين دو محصول، به نظر مي‌رسد يکي از اين دو دستگاه ميان‌رده و مدل ديگر يک گوشي رده‌بالا خواهد بود. مدل NX551J که از دوربين دوگانه بهره گرفته، مجهز به صفحه‌نمايشي ۵.۵ اينچي از نوع اولد است و رزولوشن فول اچ‌دي (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پيکسل) ارائه مي‌دهد. اين دستگاه يک پردازنده‌ي هشت هسته‌اي دارد که فرکانس کاري هسته‌هاي آن روي ۲.۰ گيگاهرتز تنظيم شده است. حافظه‌ي رم در نظر گرفته‌شده براي NX551J نيز ۴ گيگابايت است و علاوه بر اين ۶۴ گيگابايت حافظه‌ي داخلي دارد. از ديگر امکانات اين مدل مي‌توان به پشتيباني از کارت حافظه‌ي ميکرو اس‌دي تا ۱۲۸ گيگابايت اشاره کرد.

در بخش مشخصات اين گوشي نوشته شده که دوربين جلويي آن ۱۳ مگاپيکسلي و دوربين پشتي آن ۱۶ مگاپيکسلي است. دستگاه مورد بحث سيستم‌عامل اندرويد ۶.۰ مارشمالو را به‌صورت پيش‌فرض اجرا مي‌کند و از يک باتري با ظرفيت ۳۵۶۰ ميلي‌آمپر ساعت بهره مي‌برد.

از سوي ديگر مدل دوم يعني NX573J به يک نمايشگر تي‌اف‌تي ۵.۵ اينچي با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پيکسل مجهز شده است. اين گوشي هوشمند نيز پردازنده‌اي هشت هسته‌اي دارد و فرکانس کاري هسته‌هاي آن روي ۱.۵ گيگاهرتز تنظيم شده است. در کنار اين چيپ‌ست ۳ گيگابايت حافظه‌ي رم و ۶۴ گيگابايت حافظه‌ي داخلي در اين گوشي هوشمند وجود دارد. اين محصول همچنين يک دوربين جلو ۱۳ مگاپيکسلي و يک دوربين پشتي ۱۶ مگاپيکسلي دارد. سيستم‌عامل پيش‌فرض اين مدل هم اندرويد مارشمالو است و باتري آن ظرفيتي ۲۹۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي دارد.

هنوز دقيقا نمي‌دانيم اين دو گوشي هوشمند چه زماني به بازارها عرضه خواهند شد؛ اما مطمئنا زمان زيادي تا آن موقع باقي نمانده است. پيش از اين کمپاني نوبيا تيزري منتشر کرده بود که در آن به دوربين دوگانه اشاره مي‌شد. شايد منظور از تيزر يادشده مدل NX551J است؛ ولي در اين مورد نمي‌توان با اطمينان سخن گفت. در هر صورت تا زمان معرفي رسمي اين دو گوشي هوشمند بايد صبر کنيم.




منبع : زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار