کد خبر: ۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 March 23
نمایشگاه MWC یا کنگره جهانی موبایل یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌‌هایی است که هر ساله پیرامون تلفن‌‌های همراه برگزار می‌‌شود. این نمایشگاه در هر سال حدود 100 هزار بازدیدکننده دارد. در کنگره امسال که اواخر ماه فوریه برگزار شد، یکی از داغ‌‌ترین بحث‌ها‌ در مورد 5G بود. اما اپراتورها باید توجه بیشتری به شبکه‌‌های 4G داشته باشند. بر اساس تحلیل‌‌های شرکت CCS Insight توسعه 4G همچنان مزایای زیادی در پی دارد.

به گزارش آی تابناک : پیش‌‌بینی می‌‌شود اولین شبکه 5G در سال 2020 به بهره‌‌برداری برسد و قبل از آن هم به صورت گسترده در کشورهای روسیه، کره‌جنوبی و بریتانیا تست شود. بن‌وود(Ben Wood) تحلیلگر CCS Insight می‌‌گوید: «اکثر اپراتورهای موبایل در تلاش هستند تا جایگاهی در تجارت 5G تا قبل از سال 2020 بدست آورند. در کنار این موضوع توجه به شبکه‌های 4G کاری عاقلانه بنظر می‌رسد». او همچنین پیشنهاد می‌‌کند به LTE گیگابیتی که یک مبحث چالش‌‌برانگیز و قابل پیشرفت در شبکه‌‌های بیسیم است بیشتر توجه شود.

در پایان ژانویه 2017 همچنین کوال‌کام، اریکسون، نت‌‌گیر(NetGear) و شرکت استرالیایی Telstra توانایی‌‌های خود درمورد LTE گیگابیتی را در نمایشگاهی در سیدنی به نمایش گذاشتند. در این رویداد که در شبکه‌‌های نسل چهارم Telsra انجام شد، با کمک روتر Netgear Nighthawk M1 و مودم‌‌های‌‌ Snapdragon X16 LTEE کوالکام نرخ دانلود به 930 مگابیت بر ثانیه و نرخ آپلود به 1277 مگابیت بر ثانیه رسید. بر اساس اعلام کوالکام گوشی‌‌های همراه سازگار با مودم‌‌های X16 gigabit LTE سال آینده وارد بازار می‌‌شوند.کمپانی EE یکی از اپراتورهای بریتانیا برای افزایش سرعت دانلود از تکنولوژی تجمیع در LTE استفاده می‌‌کند. در این روش طیف‌‌های فرکانسی بالا و طیف‌‌های فرکانسی پایین تجمیع می‌‌شوند و بدین ترتیب سرعت دانلود به 300 مگابیت بر ثانیه در حالت تئوری و 150مگابیت بر ثانیه در حالت واقعی می‌‌رسد که 4 برابر سرعت رایج است. اینترنت گیگابیتی این مقدار را چند برابر هم می‌‌کند.

Wood همچنین می‌‌گوید: «LTE گیگابیتی موضوعی خواهد بود که رقابت زیادی برای آن انجام خواهد شد. من اخیرا از این فناوری در استرالیا استفاده کرده‌ام و لذت آن را تجربه کرده‌ام. اپراتورهای شبکه به LTE گیگابیتی به چشم یک فرصت برای بازگرداندن سرمایه‌‌اشان در شبکه‌‌های 4G نگاه می‌‌کنند. این فناوری یکی از داغ‌‌ترین فناوری‌‌هایی است که اپراتورها در سال 2017 به آن خواهند پرداخت و شبکه‌‌هایشان را ارتقاء خواهند داد.»

اینترنت اشیا

در صحبت‌‌های نمایندگان CCS همچنین توجه به سمت اینترنت اشیاء رفت که چندین سال است به عنوان یکی از ویژگی‌‌های MWC به شمار می‌‌رود. مارتین گارنر (Martin Garner) نماینده شرکت CCS به این موضوع اشاره داشت که مفهوم اینترنت اشیا هنوز واضح نیست: «باید تعاریف دیگری به آن افزوده شود و برخی جملاتی که در مورد آن گفته می‌‌شود، واقعا بی معنی هستند. باید حواسمان به پیشرفت‌‌های ارتباطات ماشین به ماشین در حوزه‌‌های سلامت، کشاورزی، ساختمان‌‌سازی، خرده فروشی، ساختمان‌‌های هوشمند و شهر هوشمند باشد. ما همچنین شاهد فعالیت‌‌های زیادی در مورد خودروهایی هستیم که با هم در ارتباط هستند. بعلاوه تقارب بین سیستم‌‌های مدیریت تحرک (mobility management systems) و پلتفرم‌‌های ابری برای محصولات اینترنت اشیاء را نیز باید مورد توجه قرار دهیم.»

با توجه به روند اینترنت اشیاء CCS پیش‌‌بینی می‌‌کند که به هم پیوستن اپراتورهای موبایل در شهرهای هوشمند یکی از عناوین مهم اینترنت اشیا در سال 2017 خواهد بود.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار