کد خبر: ۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 18
مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور محور را حمایت از اقتصاد ملی دانست و نبود بازار و تقاضا برای محصولات فناور محور را یکی از مشکلات اساسی این شرکت ها عنوان کرد.
به گزارش آی تابناک : داود ثمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا، با بیان اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده بود گفت: تاکید بر تولیدات داخلی و استفاده از منابع داخلی کشور و مصرف بهینه از آن شاکله اقتصاد مقاومتی است.
وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت نیست، اظهارکرد: در واقع این اقتصاد بدین معناست که چه میزان برای تامین مصارف کشور به منابع و تولیدات داخلی کشورمان متکی هستیم.
مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی همچنین، یکی از برکات تحریم ایران اسلامی از سوی کشورهای سلطه جو را توجه و اتکا بیشتر به توانمندی های داخل کشور ذکر کرد.
وی با بیان اینکه، دانشگاه آزاد اسلامی با اتکا به دانشجویان خود توسعه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و فناور محور را دنبال می کند گفت: تولیدات این شرکت ها که در لبه دانش حرکت می کند یاری رسان اقتصاد ملی است.
 مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در عین حال گفت: شرکت های دانش بنیان و فناور محور در حال حاضر با چالش هایی از جمله عدم درخواست و تقاضا محصول از سوی برخی بخش ها به خصوص مراکز دولتی، صنعتی مواجه هستند.
ثمری ادامه داد: امروز برخلاف تصور عده ای مشکل نبود دیدگاه فناور محور نیست بلکه مشکل نبود بازار این محصولات است که بایستی این بازار برای آنها ایجاد شود و شاید فرهنگ سازی استفاده از محصولات داخلی مهمترین اصل باشد.
وی در ادامه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، وزارت نفت و تمامی بخش های صنعتی کشور همچون صنایع خودروسازی، فولاد و ذوب آهن بعنوان متقاضیان بالقوه محصولات فناور محور نام برد که می توانند متقاضیان و حامیان جدی شرکت های دانش بنیان باشند.
وی در عین حال تاکید کرد: البته در کنار تقویت فرهنگ استفاده از محصولات ساخت داخل، باید کیفیت و قیمت تولیدات داخلی به شکلی باشد که قابلیت رقابت پذیری با محصولات مشابه خارجی را داشته باشند و برای مصرف کننده ایرانی استفاده از آن به صرفه باشد.


منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار