کد خبر: ۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 18
گوگل برای گسترش فعالیت خود در زمینه علم داده، پلتفرم علم داده Kaggle را خریداری کرد.

به گزارش آی تابناک : گوگل Kaggle را که پلتفرمی برای برگزاری رقابت‌های یادگیری ماشین و علم داده است، خریداری کرد. جزییات این خرید مشخص نیست. Kaggle که تقریبا نیم میلیون دانشمند داده در آن فعال هستند، در سال ۲۰۱۰ توسط گلدبلوم و بن همر تأسیس شد. این سرویس زودتر از دیگر سرویس‌های مشابه آغاز به کار کرد و با وجود رقبایی همچون دریون دیتا، تاپ‌کدر و هکر‌رنک، توانست با تمرکز بر یک موضوع ویژه، برتری خود را حفظ کند. Kaggle در حال حاضر محل برگزاری رقابت‌های علم داده و یادگیری ماشین است. با این خرید، گوگل یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین اجتماع‌های دانشمندان داده را خریداری کرده است و با این کار، جایگاه خود را در بین آن‌ها تثبیت می‌کند.

Kaggle و گوگل قبلا نیز همکاری‌هایی با یکدیگر داشته‌اند. اوایل ماه جاری، این دو کمپانی مسابقه‌ای با جایزه ۱۰۰ هزار دلار برای دسته‌بندی ویدئوهای یوتیوب برگزار کردند. احتمالا گوگل سرویس را قطع نخواهد کرد و Kaggle تحت همین عنوان به کار خود ادامه می‌دهد.

گرچه این خرید بیشتر بر کاربران Kaggle تمرکز دارد تا تکنولوژی آن، این شرکت ابزارهای مناسبی برای برگزاری مسابقات و کرنل‌ها توسعه داده است. در Kaggle، کرنل‌ها، سورس کدهایی برای آنالیز دسته‌های مختلف داده هستند و توسعه‌دهندگان می‌توانند آن‌ها را روی همین پلتفرم به اشتراک بگذارند. Kaggle همانند وب‌سایت‌های مشابه، دارای یک بورد برای اشتغال است. مشخص نیست که گوگل با این قسمت Kaggle چه خواهد کرد.



منبع : TECHCRUNCH

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار