کد خبر: ۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 16
محققان یک ماده انعطاف‌پذیر ساختند که حاوی حسگرهای لمسی است و در هر حالتی قادر است انگشتان کاربر را تشخیص دهد.
به گزارش آی تابناک : تلاش‌های قبلی برای ساخت صفحات لمسی انعطاف پذیر به این علت با شکست مواجه شده است که مواد مورد استفاده، توانایی تفکیک بین لمس شدن و کشیدگی را نداشتند و در هنگام تغییرشکل به درستی کار نمی‌کردند. اما ماده جدید دستاورد محققان بریتیش کلمبیا حتی در صورت کشیدگی و تا خوردن نیز به درستی کار می‌کند. 
در این فناوری از حسگرهای لمسی انعطاف‌پذیر استفاده شده است که در برابر کشیدگی واکنشی ندارند و برخورد انگشت کاربر را با صفحه لمسی با دقت بالایی تشخیص می‌دهند. این فناوری جدید امکان خم کردن، لوله کردن و حتی تا کردن صفحات لمسی را در اختیار می‌گذارد. 
به گفته محققان برای تولید این ماده از دو ماده اولیه بسیار ارزان قیمت استفاده می‌شود و به سادگی می‌توان آن را به طور انبوه تولید کرد. این ویژگی امکان استفاده از آن را در همه جا، حتی روی پوست بدن فراهم می‌کند. بر اساس آزمایشات اولیه، این ماده قادر است چند انگشت را به‌طور همزمان تشخیص دهد.
این ماده جدید علاوه بر ساخت و توسعه تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی، امکان پوشاندن سطح جاده‌ها را به منظور تشخیص تصادفات جاده‌ای یا انحراف اتومبیل‌ها از مسیر اصلی، فراهم می‌کند. 
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.



منبع : تلگراف
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار