کد خبر: ۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 16
راهکارهای ویژه‌ای وجود دارد که با اجرای آن‌ها می‌توانیدبه جمع کاربران حرفه‌ای که ازمرورگر کروم به نحو بهینه دردستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنند،بپیوندید.این مرورگرهماهنگی کاملی با سیستم‌عامل اندروید ویژه دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند دارد.اگرقصد دارید استفاده بهتر و کامل‌تری از قابلیت‌های این مرورگر در دستگاه اندرویدی خودداشته باشید،باماهمراه باشید.
به گزارش آی تابناک : 
کپی، برش و چسباندن آدرس‌های وب:
 
در مرورگر کروم ویژه‌ اندروید، با لمس آدرس وب‌سایت در نوار آدرس و نگه‌داشتن انگشت برای چند ثانیه،شاهد نمایش منوی کپی، برش و چسباندن آدرس خواهید بود.این در حالی است که در اندروید مارشملو کنار گزینه‌های یادشده، گزینه‌ای هم برای ‌اشتراک‌گذاری آدرس با دیگران یا حتی جست وجو برای کلیدواژه‌ای مشخص در Google Now پیش روی شما قرار خواهد گرفت.
 
 افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب:
 
فعال‌سازی قابلیتی به نام Brotli در مرورگر کروم، سرعت بارگذاری صفحات را افزایش می‌دهد. برای فعال‌سازی این قابلیت سربرگ جدیدی در مرورگر کروم باز و به آدرسchrome://flags/#enable-brotli مراجعه کنید. در صفحه بازشده، منوهای مختلفی مشاهده خواهید کرد.به گزارش zoomit ،در قسمت بالای صفحه دسترسی به گزینه‌های مربوط به Brotli Coding امکان‌پذیر خواهد بود.منوی کشویی Default را باز و گزینه Enabled را برای فعال‌سازی این قابلیت لمس کنید. پس از این باید یک‌بار از مرورگر خارج شوید و دوباره استفاده از کروم را از سر بگیرید تا تغییرات به مرحله اجرا درآید.
 
جلوگیری از نمایش سربرگ‌ها درفهرست مالتی تسکینگ:
 
از نسخه پنجم اندروید،سربرگ‌های اخیری که در مرورگر کروم باز کرده‌اید نیز درفهرست نمایش مالتی تسکینگ یا همان برنامه‌های در حال اجرا،کنار عناوین نرم‌افزاری قرار می‌گیرند.گرچه این امر در نگاه اول کاربردی است اما احتمالا سردرگمی کاربران را به همراه دارد. برای غیرفعال کردن این قابلیت در اندروید 5.0 گزینه سه‌نقطه‌ در بالا، سمت راست پنجره مرورگر را لمس و با رفتن به قسمت تنظیمات (Settings)،گزینه Merge tabs and apps را انتخاب کنید و وضعیت آن‌ را در حالت غیرفعال (Disable) قرار دهید.
 
جابه‌جایی سریع میان سربرگ‌ها:
 
در صورتی که دستورالعمل‌های بالا را دنبال کرده باشید،مزیت دیگری هم پیش روی شما قرار خواهد گرفت.مزیتی که درقالب آن،جابه‌جایی سریع میان سربرگ‌های مرورگر،با کشیدن نوار آدرس به سمت چپ یاراست فراهم خواهد شد.
 
اضافه کردن میانبر دسترسی سریع به سایت از هوم اسکرین گوشی:
 
اگر وب‌سایتی درفهرست بازدیدهای روزانه شما قرار دارد،میانبری برای دسترسی سریع به آن روی هوم‌اسکرین گوشی اندروید خود قرار دهید. به این منظور، در حالی که آدرس وب‌سایت مورد نظردر نوار آدرس قرار دارد، منوی سه‌نقطه‌ رابالای صفحه‌نمایش لمس و گزینه Add to home screen را انتخاب کنید. پس از این برچسبی برای آیکن دسترسی به وب‌سایت انتخاب کنیدتا میانبری برای دسترسی سریع، روی هوم اسکرین گوشی داشته باشید.
 
همگام‌سازی سربرگ‌های کروم اندروید با دیگر پلتفورم‌ها:
 
به این منظور، به قسمت تنظیمات مرورگر کروم بروید و با استفاده از اطلاعات حساب کاربری گوگل، گزینه همگام‌سازی (Sync) را فعال کنید. پیش از آغاز همگام‌سازی، مرورگر کروم را دررایانه خود باز کنید و با وارد کردن اطلاعات همان حساب کاربری و پس از آن با انتخاب گزینه Sync از قسمت تنظیمات، اطمینان حاصل کنیدگزینه Open tabs فعال است.
 
 وبگردی محرمانه:
 
Incognito Mode درمرورگر کروم قابلیتی است که این مرورگر را از ذخیره‌سازی تاریخچه مرور اینترنت توسط شما منع می‌کند.برای دسترسی به این گزینه منوی سه‌نقطه‌ را در قسمت بالا، سمت راست پنجره مرورگر باز و گزینه Navigate without a trace را لمس کنید. در این حالت مشاهده خواهید کردنوار جست وجو و آیکن ویژه وبگردی محرمانه، با رنگ تیره مقابل شما قرار می‌گیردوبا بازدید از وب‌سایت‌ها هم تغییر نمی‌کند.
 
صرفه جویی درمصرف اینترنت:
 
در مرورگر کروم این امکان وجود دارد که با فشرده‌سازی داده‌ها، در اینترنت مصرفی صرفه‌جویی کنید. به این منظور مرورگر کروم راباز و با رفتن به قسمت تنظیمات، گزینه Data Saver را انتخاب کنید.
 
فعال‌سازی Reader Mode:
 
اگرخواهان بهبود تجربه کاربری خود در بازدید از وب‌سایت‌های مختلف در قالب استفاده از مرورگر کروم ویژه اندروید هستید؛ این امکان وجود دارد تا از قابلیت Reader Mode استفاده کنید. برای فعال‌سازی این قابلیت، مرورگر را باز کنید و به آدرس chrome://flags/#reader-mode-heuristics بروید. در صفحه باز شده،گزینه Default را به Always تغییر دهید. به این ترتیب، با باز شدن هر صفحه‌ جدید، گزینه Reader Mode برای بهینه‌سازی نمایش اطلاعات وب‌سایت‌ها در گوشی‌ هوشمند، پیش روی شما قرار خواهد گرفت.
 
دریافت هشدارهای فیس‌بوک در کروم:
 
برای فعال‌ یا غیرفعال‌سازی این قابلیت،به قسمت تنظیمات پروفایل (Profile Settings) مراجعه و با انتخاب گزینه Notifications، آیکن چرخ‌دنده‌ای را لمس کنید. پس از این با لمس گزینه Mobile on می‌توانید مدیریت کاملی بر امکان نمایش هشدارها داشته باشید.
 
 فشرده‌سازی ویژه محتویات چندرسانه‌ای:
 
Opera Max راهکار نرم‌افزاری ویژه‌ای است که علاوه بر فعال‌سازی پیش‌فرض گزینه صرفه‌جویی در اینترنت مصرفی، مدیریت کاملی هم در زمینه مصرف داده‌ها در کروم به شما خواهد داد.اپرا مکس بامنتفی کردن اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه گوشی،صرفه‌جویی در باتری رانیز به همراه دارد. برای استفاده از اپرا مکس می‌توانید این نرم‌افزار را از پلی استور گوگل دانلود کنید.



منبع : خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار