کد خبر: ۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 16
مرورگرها ازجمله نرم‌افزارهایی هستند که عمر باتری را کاهش داده و مصرف زیادی دارند. همان‌طور که می‌دانید مرورگر گوگل کروم نیز یکی از پرمصرف‌ترین مرورگرهایی است که به کاهش عمر باتری دستگاه مشهور است. به همین دلیل ویندوز از کاربران سیستم‌عامل خود یعنی ویندوز 10 خواسته تا از مرورگر ویژه مایکروسافت Edge برای وبگردی‌های خود استفاده کنند و مصرف باتری دستگاه ویندوزی خود را پایین آورده تا دیگر نگران تمام شدن باتری و شارژ گجت ویندوزی‌شان نباشند.

به گزارش آی تابناک : بااین‌حال گوگل نیز بی‌کار ننشسته و برای حل مشکلی که به آن شهرت دارد آستین‌ها را بالا زده است. این کمپانی در به‌روزرسانی 57 این مرورگر مشکل اساسی و قاتل باتری‌های گجتها را شناسایی و تا حدودی آن را حل کرده است.

در این به‌روزرسانی میزان مصرف بیش‌ازاندازه‌ تب‌های بازشده مشخص‌شده و مصرف شارژ گجت (لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی) کاهش می‌یابد؛ اما چگونه؟

گوگل اعلام کرده نسخه ۵۷ مرورگر کروم میزان پردازش سی پی یو را برای تب‌ها به‌طور متوسط به زیر یک درصد به ازای هر هسته پردازنده نگه می‌دارد و با کاهش مصرف سی پی یو کاهش مصرف باتری را نیز به ارمغان می‌آورد.

در آزمایش انجام‌شده توسط گوگل کروم نسخه 57 توانسته به میزان 25 درصد به‌واسطه مدیریت تب‌های بازشده در پردازنده ، باتری کم‌تری مصرف کند.

مرورگر کروم ازجمله نرم‌افزارهای پرمصرف باتری است که این به‌روزرسانی می‌تواند به بهبود عملکرد آن کمک کرده و پاسخی به انتقادهای متعدد به این مرورگر باشد.


منبع :  MSPOWERUSER

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار