کد خبر: ۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 16
طي روزهاي گذشته پيامي در فضاي مجازي منتشر شده که بر اساس آن اعلام مي‌شود که در صورت فعال بودن سرويس تماس‌بان براي مشترکان همراه اول، هر بار هزينه‌اي معادل ۴۰۰ تومان به حساب مشترک منظور مي‌شود.
به گزارش آی تابناک : فضاي مجازي طي سال‌هاي اخير شرايطي ايجاد کرده تا در موارد متعدد رسانه‌هاي غير رسمي و افراد اطلاعات مختلفي را با شهروندان به اشتراک گذاشته و گاهي حتي روشنگري کنند، اما به هر صورت اطلاع يافتن از ميزان صحت اين اخبار نيز دشواري‌هاي خاص خود را داشته و همواره نمي‌توان به صحت و سقم اين اطلاعات مطمئن بود.

به تازگي نيز در اين فضا خبري منتشر شده و بر مبناي آن به مشترکان تلفن همراه هشدار داده شده که استفاده از سرويس تماس‌بان هر بار هزينه‌اي ۴۰۰ توماني براي مشترک به دنبال دارد.

در متن اين پيام آمده است: «قابل توجه مشترکان همراه اول؛ در صورت فعال بودن سرويس تماس بان (اعلام تماس بي پاسخ) به ازاي هر اعلام مبلغ ۴۰۰ تومان به عنوان خدمات مبتني بر محتوا در قبض موبايل شما لحاظ مي‌شود و شما مي‌توانيد با ارسال عدد صفر به شماره ۹۹۱۴ از فعال بودن آن اطلاع يافته و با ارسال عدد پنج به ۹۹۱۴ آن را غير فعال کنيد.»

در پايان اين پيام هم اينگونه خواسته شده که با اطلاع رساني به ساير دوستان خود از برداشت ميلياردي ماهانه مخابرات از قبض موبايل‌ها جلوگيري کنيد.

اما مراجعه به سايت همراه اول اطلاعاتي درباره سرويس تماس‌بان در اختيار مشترکان قرار مي‌دهد. بر روي اين سايت آمده است: «تماس بان نام سرويسي از همراه اول است که به مشترکين اجازه مي دهد از تماس هاي دريافتي خود در زماني که در دسترس نيستند، اطلاع حاصل کنند. اين سرويس اين موضوع را با پيامک به شما اعلام مي کند، اما در متن پيام خود تنها شماره تماس گيرنده را درج مي نمايد.»

پيگيري موضوع از سوي همراه اول هم گوياي آن است که سرويس نام برده فاقد هر گونه هزينه محسوب شده و کاملا رايگان است و اپراتور از ارسال پيام تماس‌هاي از دست رفته سودي نمي‌برد و مشخص نيست به چه دليل و انگيزه‌اي چنين پيامي در فضاي مجازي منتشر شده است.


منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار