کد خبر: ۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 15
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین جلسه کمیسیون دایمی این شورا در سال 95 تاکید کرد: آینده نگاری علم و فناوری باید بر مبنای اسناد بالادستی باشد.
به گزارش آی تابناک : دکتر وحید احمدی عصر چهارشنبه پس از برگزاری یکصد و پنجاه و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با محوریت پیگیری و ارزیابی فعالیت پروژه آینده نگاری علم و فناوری کشور در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که این موضوع از مسایل اصلی دنیا و بالطبع کشورمان است، افزود: این به معنای آن است که توسعه علم و فناوری در گرو توجه به توانمندی فعلی و نگاه به افق آینده با استانداردهای جهانی است.
وی با تاکید بر این که آینده نگاری قطعا بایستی بر مبنای اسناد بالادستی باشد، در عین حال مشخص کردن رویکردها در حوزه های گوناگون را ناظر به این موضوع دانست.
دبیر کل شورای عالی عتف با یادآوری آن که پروژه آینده نگاری دو سال پیش به تصویب رسید و قرار شد معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری مسوولیت دبیرخانه آن را عهده دار شود، گفت: در این جلسه گزارشی از بخش های مختلف فعال در این حوزه ارایه شد.
احمدی یکی از گزارش های مطرح شده در قالب آینده نگاری در نشست امروز عتف را بررسی آینده نگاری در حوزه انرژی ذکر و با بیان این که اعضا نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند، افزود: بر این اساس قرار شد اصلاحاتی در آن صورت گیرد و گزارش آن در جلسه بعدی ارایه شود تا برای تصویب نهایی آماده شود.


منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار