کد خبر: ۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 14
نشستن پشت فرمان خودروی فرمول یک، همیشه جالب و رؤیایی به نظر می‌رسد؛ اما طبیعتا برای هرکسی امکان‌پذیر نیست. فراری در شهربازی جدید خود در اسپانیا، این امکان را فراهم خواهد کرد.

به گزارش آی تابناک : درحالی‌که هنوز کار ساخت پارک فراری در بارسلونای اسپانیا تمام نشده و قرار است این مجموعه ۱۹ فروردین‌ماه افتتاح  شود، مراسمی برای آشنایی مردم با سرگرمی‌های آن در هتل سوانکی لندن برگذار شد. پیش‌بینی می‌شود بیشترین حجم بازدیدکنندگان خارجی از شهربازی آینده‌ی فراری در اسپانیا، مردم بریتانیا باشند؛ چرا که علاقه‌ی خاصی به این کشور و آفتاب آن دارند.

شبیه ساز فراری

وقتی پس از تهیه‌ی بلیط وارد شهربازی‌های اختصاصی فراری در بارسلونا ‌شوید، به دنبال نوشیدنی‌های رایگان یا استراحت روی مبلمان آن نخواهید بود؛ چرا که سرگرمی‌های زیادی از جنس فراری و با چاشنی هیجان در انتظار شما هستند. یکی از جدیدترین امکانات اضافه‌شده به این پارک تفریحی، شبیه‌ساز فرمول یک فراری است که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است. این سیستم، صرفا چند نمایشگر و جوی‌استیک بازی نیست و فناوری‌های زیادی، به‌صورت هنرمندانه در آن به کار رفته است.

راننده‌ی سابق فرمول یک فراری، مارک ژنه پشت فرمان این شبیه‌ساز نشست و به خبرنگاران گفت:

این وسیله، نزدیک‌ترین تجربه‌ی دست‌یافتنی به فرمول یک واقعی است؛ چرا که ترن هوایی (رولر کوستر) در پارک فراری، صرفا یک وسیله‌ی بسیار سریع تفریحی با شتاب صفر تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۵ ثانیه خواهد بود و خیلی سریع‌تر از خودروی فرمول یک عمل می‌کند.

شبیه ساز فراری

سرانجام به حضار اجازه داده شد در کابین این وسیله قرار بگیرند. فرمان و پدال‌ها به‌طور کامل از یک فراری فرمول یک مدل ۲۰۱۶ به عاریت گرفته شده‌اند و هنگامی که در جایگاه می‌نشینید، تجربه‌ای کاملا متفاوت به شما می‌دهند. حتی صندلی و جایگاه زانوها نیز کاملا مشابه نمونه‌ی واقعی طراحی شده‌اند. در قسمت پدال‌ها و خصوصا برای پدال ترمز؛ باتوجه به سرعت، عملکردهای متفاوتی در نظر گرفته شده است که حس جالبی در زیر پا القا می‌کند. در شرایط خاص، مثل اعمال دنده‌ی معکوس، فرمان و حتی بدنه‌ی ماشین لرزش‌هایی خواهند داشت. این شبیه‌ساز حتی مجهز به کمربند ایمنی است، با این تفاوت که برای القای حس ترمز، کشیده می‌شود و راننده را به صندلی فشار می‌دهد. این کمربندها به‌ هنگام حرکت در پیچ‌های تند نیز عملکرد متفاوتی دارند.

شبیه ساز فراری

شهر بازی فراری که چند سال پیش در ابوظبی امارات متحده افتتاح شد، امروزه مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است و اکنون نسخه‌ی جدیدی از آن در بارسلونا افتتاح خواهد شد که بیش از ۱۰۰ میلیون یورو هزینه در بر داشته است. این پارک تفریحی محدوده‌ای به وسعت ۷۰ هزار متر مربع را شامل می‌شود که بلندترین ترن هوایی اروپا به ارتفاع ۱۱۲ متر و طول ۸۸۰ متر یکی از سرگرمی‌های جذاب آن خواهد بود. منطقه‌ی توریستی پورتاونتورا در حومه‌ی بارسلونای اسپانیا میزبان شهربازی فراری خواهد بود که تیزر معرفی آن را می‌توانید در انتهای این مطلب تماشا کنید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p



منبع : AUTOCAR

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار