کد خبر: ۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 13
در مورد تبلیغ در گوگل، مقدار هزینه آن و مزایایش بیشتر بخوانید تا یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

به گزارش آی تابناک : دسترسی بالا و راحتی استفاده از اینترنت باعث شده امروزه بسیاری از کسب و کارها فعالیت تجاری خود را به بستر اینترنت منتقل کنند. از طرف دیگر، کاربران اینترنت هم به لطف ورود شرکت‌های معتبر به این عرصه، کم کم اعتماد بیشتری به اینترنت پیدا می‌کنند و حاضر به خرج کردن پول خود به صورت آنلاین می‌شوند.

اگر شما هم کمی با دنیای دیجیتال آشنایی داشته باشید، حتماً می‌دانید که امروزه بسیاری از تجارت‌ها، خدمات، محصولات و پشتیبانی خود را از طریق اینترنت به مشتریان ارائه کنند و از این طریق هم درآمد خوبی دارند.

آغاز یک رقابت جدید بین کسب و کارها

با این حال، همین دسترسی بالا، سبب ایجاد رقابت بین کسب و کارهای مختلف شده است. کسب و کارها برای آنکه بتوانند در اینترنت بدرخشند و رقبای خود را کنار بزنند، به روش‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات اینترنتی روی می‌آورند، در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام فعالیت خود را افزایش می‌دهند، سعی می‌کنند در موتورهای جستجو جایگاه بهتری کسب کنند و در وب‌سایت‌های مختلف، تبلیغات خود را منتشر می‌کنند.

اما بسیاری از این روش‌ها، هر چند برای کسب وکارهای بزرگ به صرفه است و می‌تواند آنها را به مرور زمان شناخته‌تر کند، برای کسب و کارهای کوچک و نوپا چندان روش‌های خوبی نیستند، چون هدفگیری دقیقی ندارند و هزینه‌های آنها واقعا بالا است.

پس سوال اینجاست که آیا روشی وجود دارد که بتواند برای این کسب و کارها نیز موثر و مفید باشد؟ پاسخ مثبت است. یک روش تبلیغاتی در اینترنت وجود دارد که بدون شک می‌تواند به موفقیت هر وب‌سایتی (چه کوچک و چه بزرگ) کمک کند و تاثیر بسیار زیادی را در جذب مشتری داشته باشد و آن چیزی نیست جز: تبلیغات در گوگل!

تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغ در گوگل یا گوگل ادوردز، سرویس آنلاین تبلیغاتی است که توسط موتور جستجوی گوگل راه اندازی شده است. سرویس تبلیغ در گوگل به بازاریابان اجازه می‌دهد تا با پرداخت مبلغ بسیار کمی، لینک‌های وب سایت خود را در بین نتایج اصلی یک جستجو نمایش دهند.

این سرویس تبلیغاتی، محبوبیتی باورنکردنی در جهان دارد. آمار نشان می‌دهد که کسب و کارهای کوچک و متوسط، به طور میانگین سالیانه 100 هزار دلار صرف تبلیغات گوگل می‌کنند و 90% از درآمد 60 میلیارد دلاری شرکت گوگل در سال 2012، از طریق همین تبلیغات گوگل ادوردز بوده است.

تبلیغ در گوگل به چه شکل کار می کند؟

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، تبلیغات گوگل معمولاً در بالای صفحه نتایج (و همینطور انتهای آن) به نمایش در می‌آیند و با برچسب ad از نتایج طبیعی یک جستجو جدا شده‌اند.

گوگل ادورز

پس زمانی که شما در گوگل ادوردز مبلغی را شارژ می‌کنید و یک یا چند کلمه کلیدی را برایش مشخص می‌کنید، تبلیغ شما در جایگاه‌های مخصوص تبلیغ نمایش داده خواهد شد. اما اینکه جایگاهش در بین تبلیغ‌ها کجاست، بستگی به میزان رقابت در کسب و کار شما دارد. هر چقدر رقابت در یک کلمه بیشتر باشد، برای جایگاه‌های بالاتر، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

البته فقط هزینه مطرح نیست، بلکه کیفیت تبلیغ‌تان نیز مهم است. هر چقدر کیفیت تبلیغ شما بیشتر باشد، گوگل حاضر است بیشتر و در جایگاه‌های بالاتر آن را نمایش دهد. این یعنی ممکن است شما، مبلغی کمتر از رقبای خود بپردازید، اما به خاطر کیفیت بالاتر تبلیغ‌تان، جایگاه بهتری نسبت به آنها داشته باشید.

حال بیایید برای آشنایی بیشتر با ادوردز، به بررسی یک مثال بپردازیم. کلمه طراحی سایت را در نظر بگیرید. در کلمه طراحی سایت، آنقدر رقابت زیاد است که برای حضور در نتایج اول، شما باید رقمی بیشتر از 1 دلار بابت هر کلیک پرداخت کنید و برای حضور در صفحه اصلی، احتمالاً هزینه هر کلیک شما، 30 سنت خواهد بود.

این هزینه شاید در ابتدا زیاد باشد. اما شما دو راه ساده برای کاهش هزینه دارید. یکی اینکه در کلمات مرتبط دیگر با هزینه کمتر، مثل ساخت سایت و ایجاد سایت، تبلیغ بدهید. یکی هم اینکه آنقدر متن تبلیغ و صفحه فرود سایت خود را بهینه کنید که هزینه تبلیغ شما تا جای ممکن کاهش یابد.

پس، با یک مدیریت درست می‌توانید کلمات بکری را در زمینه کسب و کار خود پیدا کنید و هزینه کلیک‌ها را کاهش دهید. البته برای این منظور لازم است که یک فرد متخصص در این زمینه به شما کمک کند یا آنکه آموزش کاملی در زمینه کار با گوگل ادوردز ببینید.

برای اینکه بیشتر در مورد سیستم و کارکرد گوگل ادوردز اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی خود گوگل را در این زمینه تماشا کنید که به فارسی زیرنویس شده است.

اگر سوالی در این زمینه برای‌تان بوجود آمده است می‌توانید به صفحه گوگل ادوردز وب‌سایت نوین با آدرس www.novin.com/adwords/ مراجعه کنید.

مزایای تبلیغ در گوگل

اگر بگوئیم تبلیغ در گوگل هیچ عیبی ندارد، واقعاً بیراه نگفته‌ایم. همه افرادی که یک بار از این سرویس استفاده کرده‌اند از لذت شیرین تبلیغ در گوگل می‌گویند. در ادامه مزایای تبلیغات در گوگل را بیان می‌کنیم تا این سرویس تبلیغاتی را بهتر بشناسید:

تبلیغ در گوگل قابل اندازه گیری است

برخلاف تبلیغات سنتی مانند تلویزیون و رادیو، تبلیغات آنلاین به خوبی قابل اندازه‌گیری است که در این بین گوگل ادوردز، دقیق‌ترین آمار و ارقام را از کمپین‌های تبلیغاتی به کاربران ارائه می‌دهد. آمار گوگل ادوردز به قدری دقیق است که شما می‌توانید به راحتی متوجه شوید که چند نفر تبلیغ شما را دیده‌اند، کدام کلمات کلیدی برای شما موثرتر هستند، کاربرانی که روی کلمات شما کلیک کرده‌اند زن یا مرد هستند و علایق آنها چیست یا حتی کدام یک از کلیک‌ها روی کدام یک از کلمات کلیدی به خرید منتهی شده است و ...

گوگل ادوردز کاملاً انعطاف پذیر است

گوگل ادورز

گوگل ادوردز با امکانات بسیار زیادی که دارد به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را کاملاً متناسب با نیازتان انجام دهید. تعیین دقیق کلمات کلیدی، اضافه کردن توضیحات و شماره تلفن به تبلیغ، زمانبندی آگهی، هدف‌گیری نوع دستگاه کاربر، تعیین بودجه روزانه، تعیین بیشترین هزینه هر کلیک و ... امکاناتی هستند که می‌توانند تبلیغ شما را هدفمند و موثر کنند.

تبلیغات در گوگل سریع‌تر از سئو است

درست است که سئو و بهینه سازی سایت نشان دهنده اهمیت و اعتبار سایت در نتایج جستجوی طبیعی است، اما به زمان و برنامه‌ریزی بلند مدت نیاز دارد. در چنین شرایطی، یک کسب و کار نوپا برای آنکه بتواند در کوتاه مدت هم کسب درآمد کند، نیاز به یک روش جایگزین دارد. و دقیقاً اینجاست که تبلیغ در گوگل می تواند به عنوان یک روش کم هزینه، به کمک کسب و کارهای نوپا بیاید.

تبلیغ در گوگل نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی سوددهی بیشتری دارد

هزینه تبلیغ در گوگل بسیار کم است. این را زمانی متوجه خواهید شد که آن را با دیگر ابزارهای تبلیغاتی پر مخاطب مانند تلویزیون، رادیو، بیلبورد، مجلات و … مقایسه کنید. دلیل این موضوع، هدف گیری دقیق مخاطب واقعی است که در هیچ یک از رسانه‌های پر مخاطب دیگر، امکان آن وجود ندارد. این یعنی شما فقط کلماتی را هدف قرار می‌دهید که مشتریان واقعی شما جستجو می‌کنند و در نتیجه، هزینه شما تا جای ممکن کاهش خواهد یافت.

امکان ویرایش تبلیغات در گوگل ادوردز وجود دارد

یکی از ویژگی‌های جذاب تبلیغات در گوگل، امکان ویرایش آنهاست. زمانی که کمپین تبلیغاتی‌تان آنگونه که انتظار داشتید موفقیت‌آمیز نبود، شما می‌توانید به راحتی کمپین خود را ویرایش داده و تیتر، متن، کلمات کلیدی و هر آنچه که فکر می‌کنید نیاز به تغییر دارد را ویرایش کنید و دوباره تبلیغ‌تان را در معرض نمایش قرار دهید.

با تبلیغ در گوگل، شما فرصتی عالی برای بهینه‌سازی سایت خود دارید

همانطور که پیش از این گفتیم، سیستم تبلیغات گوگل ادوردز، فقط به قیمت تعیین شده شما اهمیّت نمی‌دهد و کیفیت تبلیغ شما را هم در نظر می‌گیرد. هر چقدر که امتیاز کیفی شما بیشتر باشد، نه تنها هزینه هر کلیک شما کمتر و جایگاه شما بهتر می‌شود، بلکه بدان معنی است که مخاطب شما هم از سایتتان راضی‌تر است. پس شما یک فرصت استثنایی دارید تا با یک هزینه کم، وب سایت خود را بسنجید و آن را بهبود بخشید.

تبلیغات در گوگل مشتریان بین المللی را هم هدف می‌گیرد

اگر صادر کننده محصول خاصی هستید یا خدمات خاصی را به صورت بین المللی عرضه می‌کنید، با استفاده از تبلیغات گوگل می‌توانید هر کشوری از جهان را برای نمایش تبلیغات خود هدف بگیرید. به این ترتیب تبلیغ شما تنها برای کاربران آن کشور (یا منطقه) نمایش داده می‌شود. (توجه داشته باشید که امکان هدف‌گیری جغرافیایی در ایران وجود ندارد).

امکان زمانبندی تبلیغ در گوگل وجود دارد

شما می‌توانید تبلیغات خود را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید. مثلاً قادر هستید کلمات کلیدی جدیدی را برای آن انتخاب کنید، کمپین تبلیغاتی خود را متوقف کنید و هر زمانی که فکر می‌کنید بیشترین جستجو صورت می‌گیرد، آن را فعال کنید.

هنوز سایتی ندارید و تازه می‌خواهید وارد بازار اینترنتی شوید؟

خب، مشکلی نیست، شرکت رسانه تجارت نوین از ابتدا تا انتهای مسیر را در نظر گرفته است و فقط به ارائه خدمات در زمینه تبلیغات گوگل نمی‌پردازد. اگر قصد دارد برای شروع یک سایت ایجاد کنید، ما یک راهکار کم هزینه و واقعاً عالی برای شما داریم و آن چیزی نیست جز سایت ساز پرتال. سایت ساز پرتال، یک نرم افزار آنلاین جهت ساخت وب سایت و مدیریت آن است که تمام امکانات لازم برای راه اندازی یک سایت را با کمترین هزینه در اختیار شما قرار می‌دهد.

همین حالا تبلیغ خود را در گوگل نمایش دهید!

همانطور که گفتیم، هیچ شکی نیست که تبلیغات در گوگل، یکی از بهترین ابزارهای موجود برای افزایش فروش محصولات و برندسازی به شمار می‌آید. تبلیغ در گوگل فرصتی استثنایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به سادگی و با صرف کمترین وقت و هزینه، تبلیغ خود را در صفحۀ اول جستجوهای فارسی گوگل قرار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که رقبایتان تبلیغات خود را در گوگل نمایش نداده‌اند، دست به کار شوید. در صورتی که قصد دارید از این فرصت به درستی استفاده کنید، تیم نوین می‌تواند در دور زدن تحریم‌های گوگل در ایران، ساخت کمپین تبلیغات گوگل و بهینه‌سازی آن برای دریافت بهترین نتیجه شما را یاری کند. تنها کافیست با شماره 63404-021 (داخلی 3) تماس بگیرید.



منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار