کد خبر: ۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 12
کالبد شکافی‌های انجام شده بر روی گوشی‌های آیفون طی سال‌ها گذشته حاکی است شرکت اپل در گوشی‌های خود تا حد زیادی متکی به کارت گرافیک PowerVR تولید شده در شرکت Imagination Technologies است.

به گزارش آی تابناک : نمی‌توان با اطمینان گفت که این رویه در آینده تغییر خواهد کرد یا نه اما با فرض این که این اتفاق نمی‌افتد، شرکت اخیراً معماری جدید کارت گرافیک خود را معرفی کرده که می‌تواند امکان پشتیبانی از گرافیک 4K را برای آیفون‌های سال‌های آینده فراهم سازد.
PowerVR Furian جدیدترین معماری پردازشگر گرافیکی اپل است که شرکت Imagination ادعا می‌کند این معماری اجرای بازی‌های دنیای واقعی (real-world) را بیش از 70 تا 90 درصد بهبود می‌بخشد. این بهبود عملکرد شامل 355 درصد بهبود در عملکرد سایه زنی و 80 درصد بهبود در fill ratee است و همچنین انتظار می‌رود این نوع معماری تا حد زیادی کم مصرف باشد. یعنی این کارت گرافیک‌ها در هر دستگاهی باعث اتلاف کمتر عمر باطری خواهند شد و کاربر می‌تواند مدت زمان بیشتری با دستگاه خودشان کار کند.

شرکت Imagination درباره این فناوری جدید این طور می‌گوید: «هدف ما از طراحی معماری Furian پرداختن به طبقه جدیدی از اپلیکیشن های در حال پیدایش با تمرکز بر مقیاس پذیری پربازده است که در چندین نسل از هسته‌های PowerVR IP گسترش خواهند یافت. بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم اولین نسخه از هسته‌های 8XT IP را مبتنی بر معماری Furian ارائه دهیم. این هسته‌ها برتری PowerVR را در عملکرد موبایل‌ها تثبیت خواهند کرد.»
همان طور که MacRumors اشاره می‌کند از سال 2008 اپل دارای مجوز و سهام دار شرکت Imagination Technologies بوده است؛ یعنی اپل تقریباً 10 سال از فن آوری های این شرکت استفاده می‌کند. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم هنوز مشخص نیست اپل رویه خود را تغییر خواهد داد یا خیر.




منبع : ابرگیزمو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار