کد خبر: ۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 12
رئيس اتاق اصناف ايران با بيان اينکه ما از مشاغل نوين حمايت مي‌کنيم، گفت: تمامي پرونده‌هاي مشاغل نوين که بابت دريافت پروانه به ما ارجاع داده شده بود، به جز اسنپ و تپسي پروانه‌هاي آنها صادر شده است.
به گزارش آی تابناک : علي فاضلي امروز در نشست خبري که در اتاق اصناف ايران برگزار شد، با اشاره به اينکه به دنبال پيدا کردن مقصر در واقعه پلاسکو نيستم و اين کار جزء وظايف من نيست،‌ اظهار داشت: ‌40 درصد از بنگاه‌هاي اقتصادي خيابان لاله‌زار دچار مشکل ايمني هستند و بايد تخريب شوند.

رئيس اتاق اصناف ايران با بيان اينکه شهرداري‌ها موظف هستند که تسهيلات لازم براي ساماندهي اين مجتمع‌ها را فراهم کنند، افزود: در اين راستا کميسيوني در سراسر کشور تشکيل شده تا همه مجتمع‌ها و بنگا‌ه‌هاي اقتصادي و تجاري از نظر ايمني بررسي و شناسايي شود.

فاضلي بيان داشت: براي خروج اين بنگاه‌ها از شهر قانوني وجود ندارد و بر اساس بند 20 ماده 55 قانون فقط آن دسته از مشاغلي که آلوده‌کننده محيط زيست هستند بايد از شهرها خارج شوند و به نقاطي مانند حاشيه شهرها منتقل شوند.

وي بيان داشت: اميد داريم بر اساس تفاهمنامه‌اي که با شهرداري در دست امضا است مشکل ساماندهي و احدها و بنگاه‌هاي صنفي و اقتصادي حل شود و بتوانيم در راستاي ساماندهي اين مجتمع‌ها اقدام کنيم.

*در قرارداد صندوق‌هاي مکانيزه فروشگاهي منافعي نداشته‌ام

وي در ادامه با بيان اينکه پشت پرده‌اي در صندوق‌هاي مکانيزه فروشگاهي وجود ندارد،‌ گفت:‌ اگر اين طرح به صورت موقت متوقف شد دليل مسئله اين بود که شرکت مجري بدون هماهنگي و اطلاع اتاق اقدام به انعقاد قرارداد خودسرانه کرده بود و بنابر در همين راستا تفاهمنامه‌اش ملغي شد و مقرر شد تا آئين‌نامه راه‌اندازي صندوق‌هاي فروشگاهي نوشته شود.

فاضلي گفت:‌ اين که گفته شد از قرارداد صندوق‌هاي فروشگاهي منافعي داشته‌ام و داراي شرکتي بوده‌ام هيچ کدام از اين مسائل که در رسانه‌ها مطرح شد صحت ندارد.

وي همچنين اظهار داشت: راه‌اندازي صندوق‌هاي مکانيزه فروشگاهي در دولت گذشته مصوب شد اما هيچ زيرساختي براي آن در نظر گرفته نشده بود.

*مشکل امنيتي اسنپ بايد حل شود

فاضلي در ادامه با اشاره به اينکه مشاغل نوين در جامعه بايد گسترش يابد، گفت: بيش از 200 تقاضا براي کسب مجوز مشاغل نوين داشتيم که پرونده آنها رسيدگي شده و پروانه اين مشاغل هم صادر شده است.

وي با اشاره به اينکه فقط دو شرکت اسنپ و تبسي در مسير دريافت پروانه داراي مشکلاتي شدند، بيان داشت: شرکت تبسي هنوز پرونده‌اش کامل نشده ولي پرونده اسنپ در حال کامل شدن است که يک بحث امنيتي دارد که بايد حل شود.

وي بيان داشت: ما از مشاغل نوين حمايت مي‌کنيم و بقيه مشاغل هم که به صورت سنتي هستند بايد به اين سمت و سو حرکت کنند.

رئيس اتاق اصناف ايران گفت: اتحاديه تاکسيراني درخواست بسته شدن شرکت‌هاي اسنپ و تبسي را داده بود که با مخالفت مواجه شد و اعلام کرديم که بايد مانند شرکت‌هاي نوين از تکنولوژي‌هاي روز دنيا استفاده کنند.



منبع : فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار