تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 12
به گفته‌ی مدیرعامل زیرساخت، قیمت مؤثر هر گیگابایت سرویس اینترنت از ۳۶۰۰ تومان به ۱۴۰۰ هزار تومان کاش یافته است.

به گزارش آی تابناک : محمد جواد آذری جهرمی با بیان اینکه در چند سال پیش شاهد کاهش چشمگیر قیمت در حوزه خدمات ارتباطی بوده‌ایم، اعلام کرد که در بخش اپراتوری کشور، بازگشت سرمایه باید تضمین شده باشد و با این حال در سال‌های گذشته،‌ رشد سرمایه گذاری را به صورت جدی تجربه کرده‌ایم.

مدیرعامل زیرساخت با اشاره به تأثیر سرمایه‌گذاری اپراتورهای اینترنتی گفت: «با توجه به این سرمایه‌گذاری قیمت مؤثر هر گیگابایت ترافیک در تهران از ۳۶۰۰ تومان به ۱۴۰۰ تومان و در شهرستان‌ها از معادل ۳۵۰۰ تومان به ۹۵۰ تومان رسیده است.»

جهرمی آخرین قطعه پازل کاهش قیمت اینترنت برای کاربران را مصوبه ۲۴۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد و توضیح داد که در این مصوبه اپراتورهای داخلی ملزم شدند که هزینه‌ی محتوای داخلی را نصف قیمت سرویس‌های بین‌الملل ارائه کنند. این موضوع نشان می‌دهد ما برای کاربران شرایط رقابتی را به وجود آورده‌ایم تا سرویس‌های اینترنتی داخلی رشد کنند و در این حوزه اشتغال ایجاد شود.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت زیرساخت، در جلسه‌ی آخر کمیسیون تنظیم مقررات در هفته‌ی گذشته مطابق با وعده‌ی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات با تفاهم شرکت زیرساخت و مخابرات ایران، همچنین تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نرخ سرویس‌های VPLS  به منظور کاهش تعرفه‌ی سرویس‌ها و شبکه داخلی کشور در زیرساخت شبکه‌ی ملی اطلاعات ۲۰ درصد دیگر کاهش یافت.

جهرمی کیفیت خدمات داخلی را یکی از موارد مهمی دانست که باید پیگیری شود. به گفته‌ی وی، شرکتی که مقید به  عرضه‌ی سرویس با کیفیت باشد، نمی‌تواند فرآیندهای بی‌کیفیت داشته باشد. او همچنین افزود: «جایزه ملی کیفیت، نحوه‌ی فرآیند داخلی شرکت‌ها را بررسی و رتبه‌بندی می‌کند و اگر ما عدالت را در آن رعایت کنیم قطعا بزرگترین مشوق مجموعه‌ها برای حضور در این رقابت است.»



منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار