کد خبر: ۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 11
وزیر ارتباطات از سراسری شدن نسل سوم موبایل تا پایان دولت، اجرایی شدن مصوبه تفکیک ترافیک اینترنت از اینترانت و تصمیم اتخاذ شده برای بازی «کلش» خبر داد.

به گزارش آی تابناک : محمود واعظی امروز در مراسم اجرای جایزه کیفیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جمع خبرنگاران از اتمام پوشش نسل سوم تلفن همراه تا پایان دولت در تمامی شهرهای کشور خبر داد و گفت: بیش از ۷۵۰ شهر نیز تا پایان دولت یازدهم به نسل چهارم تلفن همراه مجهز می شوند.

وی با اشاره به ارائه جایزه کیفیت به شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: آن دسته از شرکت هایی که  کیفت بالاتری دارند در این رویداد شناخته شده و تعامل و نوع نگاه ما نسبت به آنها متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر ارزیابی های صورت گرفته در خصوص عملکرد این شرکت ها باعث بالا رفتن نگاه مثبت مردم به این شرکت ها خواهد شد.

واعظی با بیان اینکه به هیچ عنوان رقیبی برای شرکت های خصوصی این بخش نیستیم، اضافه کرد: ما در وزارت ارتباطات سعی کرده ایم فعالیت انحصاری را شکسته و نگاه نظارتی و حمایتی به صورت یکسان به تمامی شرکت ها داشته باشیم و بستری فراهم کنیم تا علاوه بر گسترش کیفی خدمات ICT، شاهد گسترش کمی فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور باشیم.

واعظی با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هزینه خدمات این حوزه را در چند مرحله کاهش داده ایم و طبق دستور دو روز قبل کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هزینه پهنای باند برای شبکه انتقال در داخل کشور را ۲۰ درصد کاهش دادیم.

اپراتورهای ارتباطی دیگر دلهره ای برای اتمام پهنای باند نخواهند داشت

وی گفت: این موضوع با هدف کاهش هزینه ها برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده است تا اپراتورهای ارائه دهنده خدمات به جای فروش حجم اینترنت نسبت به فروش سرویس و خدمت اقدام کنند و دلهره ای برای اتمام پهنای باند نداشته باشند.

وزیر ارتباطات در مورد اجرای مصوبه تفکیک قیمت ترافیک استفاده از سایت های داخلی نسبت به اینترنت بین الملل نیز گفت: هم اکنون شاهد هستیم که شرکت ها یکی پس از دیگری این مصوبه را اجرایی کرده اند و روی سایت این شرکت ها نحوه محاسبه ترافیک اینترنت از اینترانت و سایت های پربازدید اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مصوبه باید بدون تردید توسط تمامی ارائه دهندگان اینترنت اجرا شود، خاطرنشان کرد: حتی شرکت هایی که این تعرفه را روی بسته های اینترنتی اعمال کرده اند بیش از ۵۰ درصد کاهش قیمت داده اند.

واعظی گفت: این موضوع به اپراتورهای موبایل نیز تعمیم داده شده و در بسته اینترنتی اپراتورهای موبایل نیز دیده می شود و اگر مشترکی در این زمینه نارضایتی دارد می تواند آن را به سامانه ۱۹۵ شکایات وزارت ارتباطات اعلام کند.

تصمیمی برای محدودیت در بازی کلش گرفته نشده است

واعظی در مورد اینکه جایگزین ایرانی برای نرم افزاز فیلتر شده «ویوز» وجود ندارد توضیح داد: این نرم افزار جایگزین بسیاری در ایران دارد که الزاما ایرانی نیستند و کسانی که از این نرم افزار تاکنون استفاده می کرده اند می توانند از نرم افزارهای مشابه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: موضوع فیلتراپلیکیشن مسیریاب «ویوز» در قوه قضائیه بررسی شده و استدلال نیز این بود که ایجاد کننده این نرم افزار کشور مناسبی نبوده است که از ما نیز این موضوع درست است و ما بلافاصله حکم قاضی را اجرا کردیم.

به گفته وزیر ارتباطات فیلتر این نرم افزار به هیچ کسب و کاری لطمه نمی زند و جایگزین خارجی مناسب برای آن وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال مهر در مورد اعلام تصمیم محدود کردن دسترسی به بازی کلش آف کلنز از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: در زمینه محدود کردن دسترسی کاربران به این بازی چیزی نشنیده ام و در جلسه ای که در این خصوص برگزار شد دوستان پیشنهادات متعددی را داشته اند اما هیچ یک از آنها تصویب نشد و هم اکنون این بازی در دسترس قرار دارد.

تقویت شبکه پهنای باند و آنتنهای موبایل برای نوروز

واعظی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص تمهیدات وزارت ارتباطات برای افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی کشور در  ایام نوروز گفت: مانند هر سال نقاط پرترافیک زیارتی و گردشگری را در کشور شناسایی کرده ایم و ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال ارتباطات داخل را افزایش داده ایم و همین طور طبق بخشنامه ای به اپراتورهای موبایل تاکید کرده ایم که آنتن هایBTS سیار را به نقاط شناسایی شده ارسال کنند.

وی همچنین از ایجاد شیفت ۲۴ ساعته برای کنترل شبکه ارتباطی کشور در ایام نوروز خبر داد.




منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار