کد خبر: ۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 11
یک استارتاپ چینی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ خودروی خودرانی عرضه کند که تمام امکانات رفاهی در آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش آی تابناک : این استارتاپ چینی که "نیو" نام دارد در زمینه تولید خودروهای برقی مسابقه‌ای فعالیت می‌کند و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ اقدام به عرضه یک خودروی خودران کند که در آن تمام امکانات رفاهی، یک اتاق نشیمن به همراه تخت تعبیه شده است.

این استارتاپ‌ که در اروپا و آمریکا نیز شعبه‌ دارد، نمونه اولیه‌ای از این خودروی خودران را که "ایو" نامگذاری شده است، در کنفرانس فناوری جنوب آمریکا در تگزاس رونمایی کرده است.

براساس بیانیه‌ای که نیو منتشر کرده است این خودرو دارای سامانه هوش مصنوعی است که با دستورات کلامی با سرنشین‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

از شیشه‌های این خودرو می‌توان به عنوان وسیله‌ای برای سرگرمی (نظیر بازی‌های رایانه‌ای) استفاده کرد.

این خودوری خودران رقیبی برای دیگر استارتاپ‌های مطرح و فعال در این زمینه نظیر تسلا است.

در بیانیه‌ای که این شرکت منتشر کرده آمده است: ما تلاش می‌کنیم تا سال ۲۰۲۰ این خودرو در اختیار مصرف‌کنندگان آمریکایی قرار بگیرد.

کریس توماسون رئیس اجرایی این کمپانی در آمریکا گفت: ما تلاش می‌کنیم تمام قوانین موجود در آمریکا را رعایت کنیم هرچند که برای تولید این خودرو از هیچ تجربه قبلی استفاده نکرده‌ایم.

وی افزود: ظرفیت این خودرو شش نفر است و ممکن است در آینده فضایی برای یک راننده نیز در آن تعبیه شود که این مدل در سال ۲۰۱۸ در چین عرضه خواهد شد.

در رابطه با قیمت این خودروی خودران هنوز خبری اعلام نشده است اما خودروی قبلی این استارتاپ که EP۹ نام داشت با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به بازار عرضه شده است.

این خودرو با نیروی برق کار کرده و باتری‌های آن در هشت دقیقه جایگزین می‌شوند.



منبع : دیلی میل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار