کد خبر: ۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 09
ويروس ها مي توانند از طريق فضاي وب وارد کامپيوتر شخصي شما شود و اثرات مخربي روي آن داشته باشد.
به گزارش آی تابناک : امروزه کمتر کسي پيدا مي شود که به وسليه رايانه شخصي خود به اينترنت متصل نشده باشد. به همين دليل هکر ها با آلوده کردن فضاي اينترنت سعي دارند تا سيستم هاي کاربران را به وسيله ويروس ها و تروجان مورد هجوم قرار دهند. حال اگر شما روزانه زمان زيادي را در اينترنت سپري مي کنيد مي توانيد با علائمي که در زير قرار داده ايم متوجه شويد که آيا سيستم شما به ويروس آلوده شده است يا خير.

1. نمايش مداوم تبليغات: اگر رايانه شما به به تروجان آلوده باشد، مداوم تبليغات به نمايش در مي آيند. اين تبليغات معمولا شامل نظر سنجي ها، برنده شدن در قرعه کشي و دوست يابي است.

2. غير فعال شدن آنتي ويروس: تروجان ها بر روي نرم افزار هاي آنتي ويروس تاثير دارند و موجب مي شوند که اين برنامه ها از کار بيافتند.

3. مشاهده برنامه هاي ناشناس: اگر شما نرم افزار هاي سيستم خود را چک کرده ايد و با نرم افزار و آيکون هاي جديد و ناشناس در ويندوز خود بر خورد کرده ايد، بدانيد که رايانه شما به ويروس آلوده شده است.

4. اختلال در مرورگر: يکي از نشانه هاي آلوده شدن سيستم به ويروس، اختلال در مرورگر است. اگر شما در موتور هاي جست و جو عبارتي را وارد مي کنيد و صفحات جعلي و تبليغات مواجه مي شويد، رايانه شما به ويروس آلوده شده است.

5. ارسال هرزنامه در پست الکترونيکي: هکر ها با ابزار هاي مخرب خود مي توانند به حساب کاربري ايميل شما دسترسي پيدا کنند و به وسيله آن براي ديگران پيام ارسال کنند.

6. کند شدن سيستم: اگر حس مي کنيد که سرعت انجام عمليات سيستم شما پايين آمده است، يکي از دلايل آن مي تواند، آلوده شدن رايانه شما به ويروس باشد. ويروس ها از سيستم شما استفاده مي کنند و در نتيجه سيستم شما کند مي شود. شما مي توانيد در Task Manager برنامه هاي در حال اجرا را مشاهده کنيد و اگر با نرم افزار ناشناسي در ليست برنامه هاي درحال اجرا پيدا کرديد، آن را ببنديد.

7. افزايش مصرف حجم اينترنت: اگر مصرف حجم اينترنت شما بالا رفته، شايد سيستم شما به ويروس آلوده شده است. چراکه ويروس ها با استفاده از اينترنت کنترل مي شوند و اطلاعات کاربران را براي هکر ها ارسال مي کنند.



منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار