کد خبر: ۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 09
با توجه به معرفی معماری جدید پردازنده‌های گرافیکی پاور‌ وی‌آر موسوم به فیوریِن (Furian)، انتظار می‌رود آیفون‌های آینده‌ی اپل از گرافیک‌ 4K پشتیبانی کنند.

به گزارش آی تابناک : کمپانی Imagination Technologies امروز پاور وی‌آور فیورین را معرفی کرد. فیورین در واقع نسل بعدی معماری پردازنده‌های گرافیکی به‌شمار می‌رود که تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد گرافیکی خواهد داشت و علاوه بر آن در مصرف انرژی هم بسیار بهینه‌تر عمل می‌کند که هر دو قابلیت یاد شده می‌تواند باعث ارائه‌ی قابلیت‌های بسیار خوبی در آیفون‌های آينده شود.

پردازنده‌های مبتنی بر معماری پاور وی‌آر فیورین در مقایسه با پردازنده‌های Series7XT Plus که بر پایه‌ی معماری پاور‌ وی‌آر Rogue کار می‌کنند در دنیای بازی‌های رایانه‌ای بین ۷۰ تا ۹۰ درصد عملکرد بهتری ارائه خواهند داد. علاوه بر این نرخ فریم معماری فیورین نسبت به نسل قبلی‌اش ۸۰ درصد بهتر است.

با توجه به اینکه این معماری جدید در کنار ارائه‌ی عملکرد بهتر، در مصرف انرژی نیز بهینه‌تر عمل می‌کند، بنابراین آیفون‌های آینده که از این معماری بهره خواهند برد در پردازش‌های گرافیکی از نظر مصرف باتری عملکرد بهتری خواهند داشت.

Imagination Technologies در گفتگو با وب‌سایت مک‌رومرز تایید کرده که معماری پاور وی‌آر فیورین از گرافیک‌ 4K پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل مدل‌های آینده‌ی آیفون در بخش گیمینگ از رزولوشن‌های بسیار بالا پشتیبانی خواهند کرد و دیگر فعالیت‌های مرتبط با گرافیک از جمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و نیز یادگیری ماشینی در این گوشی‌ها عملکرد بهتری خواهند داشت. در ادامه بخشی از گزارش این شرکت را می‌خوانیم:

ما فیورین را ساخته‌ایم تا پاسخگوی نیاز کلاس جدید اپلیکیشن‌های در حال ظهور باشیم. این هدف با تمرکز بر عملکرد بهینه در مقیاس‌ مختلف و استفاده از هسته‌های IP پاور وی‌آر محقق خواهد شد. ما از تولید اولین هسته‌های 8XT IP که بر پایه‌ی معماری فیورین کار می‌کنند بسیار هیجان‌زده‌ایم. این هسته‌ها باعث می‌شود تا تسلط پاور‌ وی‌آر بر بازار گوشی‌های هوشمند رده‌بالا بیشتر شود.

چیپ‌های گرافیکی به‌کار گرفته شده در آیفون‌ ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل در واقع نسخه‌ای سفارشی از Series7XT Plus است و بسیاری از مدل‌های قبلی آيفون نیز از پردازنده‌های گرافیکی بر پایه‌ی معماری پاور وی‌آر Rogue بهره گرفته‌اند؛ به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که آیفون‌های آینده‌ی اپل از جدیدترین معماری پاور وی‌آر یعنی فیورین استفاده کنند.

Imagination Technologies گفته که اولین پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر پاور وی‌آر فیورین از جمله Series8XT اواسط سال ۲۰۱۷ معرفی خواهند شد، اما انتظار نداریم این معماری جدید در تولید آیفون ۸ اپل مورد استفاده قرار بگیرد. Imagination همچنین اشاره کرده که دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر فیورین در بهترین حالت ممکن اواخر سال ۲۰۱۸ از راه خواهند رسید.

اپل از سال ۲۰۰۸ تا کنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی بوده که از فناوری‌های Imagination Technologies استفاده می‌کند. این دو شرکت در چند سال اخیر همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند و اپل در واقع یکی از سرمایه‌گذاران کلیدی Imagination Technologies به‌شمار می‌رود؛ همین امر موجب شد تا در سال ۲۰۰۹ ارزش سهام این کمپانی طراح چیپ‌ست‌های پردازشی معادل ۱۰ درصد افزایش یابد.

سال گذشته شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد Imagination Technologies را خریداری کند، اما پس از مدتی کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای خرید شرکت مورد بحث ندارند. البته اپل در چند ماه اخیر چندین نفر از کارمندان Imagination Technologies را به استخدام درآورده که از جمله می‌توان به جان متکالف، رئیس هیئت مدیره‌ی کمپانی طراح چیپ‌ست مورد بحث اشاره کرد. حضور متکالف باعث شده تا احتمال ساخت یک پردازنده‌ی گرافیکی توسط اپل بیشتر شود.



منبع : MACRUMORS
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار