کد خبر: ۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 08
بر اساس آماری که منتشر شده، سود کمپانی اپل در سال گذشته ۵ برابر سود سامسونگ موبایل بوده است.

به گزارش آی تابناک : بنا به گزارشی که توسط یک شرکت تحقیقاتی استراتژی آنالیتیکز منتشر شده، اپل در سال گذشته از نظر درآمد و سود عملکرد بسیار خوبی داشته که البته با توجه به سابقه‌ی این شرکت دستیابی به این میزان سود چندان هم تعجب‌آور نیست. اپل در سال ۲۰۱۶ با کسب ۵۴ میلیارد دلار سود عملیاتی، در واقع ۸۰ درصد از سود این بازار را از آن خود کرده است. به این ترتیب تیم سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند اپل فقط ۱۰ میلیارد دلار سود برای سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ باقی گذاشته‌اند. از این میزان باقی مانده ۸.۳ میلیارد دلار به دیپارتمان سامسونگ موبایل تعلق گرفته است. البته این آمار در شرایطی به‌دست آمده که سامسونگ با مشکلات زیادی هنگام عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ مواجه شد و به احتمال زیاد اگر این فبلت همانند نسل‌های پیشین خود بدون مشکل با بازار عرضه می‌شد شاید اکنون سهم سامسونگ موبایل به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسید. اما حتی در آن صورت باز هم سهم اپل از سود بازار گوشی‌های هوشمند ۴ برابر سامسونگ می‌شد.

از سود باقی مانده، کمپانی هواوی یک میلیارد دلار (۱.۶ درصد) به جیب زده و دو شرکت اوپو و ویوو بیشترین نرخ رشد را در سال گذشته داشته‌اند. این دو کمپانی چینی به‌ترتیب ۱.۵ و ۱.۳ درصد از سود بازار گوشی‌های هوشمند را در سال گذشته از آن خود کرده‌اند. اما کمپانی‌های دیگری چون ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سونی، موتورولا و ... در این میان چه عملکردی داشته‌اند؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که این کمپانی‌ها همگی در حال تلاش هستند تا استراتژی‌های بخش موبایل خود را تغییر دهند و به عنوان مثال کمپانی ال‌جی با معرفی گوشی‌هوشمند پرچمدار جدید خود موسوم به ال‌جی جی ۶ سعی کرده تا یک دستگاه بسیار با کیفیت و رده‌بالا را در اختیار کاربران قرار دهد. این محصول نسبت به نسل قبلی خود به طور کامل بازطراحی شده و از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۰ درصدی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که نمایشگر این گوشی نسبت تصویری ۲ به ۱ دارد و از نوع دالبی ویژن است. همانطور که احتمالا می‌دانید ال‌جی این محصول را در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ بارسلون رسما معرفی کرده و علاوه بر این شرکت‌های دیگری چون سونی محصولات بسیار باکیفیت و جدید خود را در این رویداد معرفی کردند. از جمله گوشی‌های هوشمند جدید سونی که در MWC 2017 معرفی شد می‌توان به اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم اشاره کرد که یکی از ویژگی‌های بسیار خوب آن، صفحه‌نمایش با رزولوشن 4K است.

بر اساس شایعاتی که تا‌کنون منتشر شده‌‌، شاید امسال کمپانی اپل یک مدل از آیفون‌های جدید خود را با نمایشگر اولد به بازار عرضه کند. این مدل که احتمالا آیفون ۸ نام خواهد داشت، در پاییز سال جاری معرفی می‌شود. با توجه به عملکرد اپل در حوزه‌ی موبایل‌های هوشمند، به‌نظر نمی‌رسد غیر از سامسونگ شرکت دیگری بتواند به این زودی‌ها سهم سود کوپرتینویی‌ها را از آن خود کند.



منبع : فون آرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار