تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 08
محققان شرکت امنیت سایبری فیدلیس مشکل امنیتی جدیدی در برنامه پیام رسان تلگرام کشف کرده‌اند که باعث نگرانی آن‌ها از امنیت این برنامه شده است.

به گزارش آی تابناک : تلگرام دارای گزینه‌های رمزنگاری برای اندروید و iOS است و فهرست شماره تلفن‌های ذخیره شده در گوشی شما را در داخل نرم افزار قرار می‌دهد. همچنین، هنگامی که فردی از فهرست  تماس‌های شما برنامه تلگرام را نصب نماید، این موضوع به شما اطلاع رسانی می‌شود تا از این به بعد بتوانید با شخص مورد نظر از طریق تلگرام ارتباط برقرار کنید.
«جان بامبنک» مدیر تهدید سیستم‌ها در شرکت فیدلیس نشان داد ترکیبی از این ویژگی‌ها سبب شده مشکل «حریم خصوصی» بزرگی در اپلیکیشن تلگرام به وجود آید. او می‌گوید: «اگر یک کلاهبردار تلگرام را نصب کند و از قبل شماره تلفن شما را در فهرست تماس‌های خود داشته باشد، او نیز متوجه می‌شود که شما تلگرام دارید. بنابراین علاوه بر اینکه این برنامه شما را به دوستان و مخاطبان شما متصل می‌کند، می‌تواند کلاهبرداران را نیز به طور مستقیم به شما ارتباط دهد.»

این محقق امنیتی چندین بار مشاهده کرد که کلاهبرداران تلفنی به نصب تلگرام علاقه نشان داده‌اند و هیچ راهی وجود ندارد تا شما استفاده از تلگرام را از چشم دیگران پنهان دارید. بنابراین اشخاص زیادی می‌توانند از این مساله سوء استفاده کنند. مثلاً سازمان‌های اطلاعاتی استفاده از چنین برنامه‌هایی را به عنوان یک «عامل خطر» در نظر می‌گیرند و از آن برای مسائل نظارتی استفاده می‌کنند. همچنین مسوولان کنترل مرزی می‌توانند از این خدمات در طول مصاحبه‌های مربوط به مهاجرت استفاده نمایند و بفهمند آیا فرد چیزی را پنهان می‌کند یا خیر.
حتی جنایتکاران می‌توانند با شناسایی افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند، آن‌ها را مورد هدف قرار دهند.
برنامه‌های پیام رسان امروزی سطح جدیدی از حمله‌های سایبری را ایجاد کرده‌اند. هیچ کدام از آن‌ها به طور کامل قابل اعتماد نیست بنابراین اگر در این نوع از برنامه‌ها تماس‌ها و پیام‌هایی از افراد ناشناس دریافت کردید بهتر است احتیاط کامل کنید و اطلاعات شخصی خود را در اختیار آن‌ها قرار ندهید زیرا همیشه این امکان وجود دارد که افراد غریبه شما را به فهرست تماس‌های خود اضافه و از شما سوء استفاده کنند.



منبع : اینفوسکیوریتی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار