کد خبر: ۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 04
خودروهای کوپه با ظاهر جذاب و سرعت و شتاب هیجان‌انگیز خود همواره طرفداران زیادی به‌خصوص در میان نسل جوان دارند. هرچند بازار این خودروها در حال تغییر است، اما لازم نیست برای خرید یک کوپه تمام دارایی خود را بپردازید.

به گزارش آی تابناک : بازار خودروهای کوپه بسیار متفاوت از گذشته است. قبلا می‌شد نسخه‌ی دودرب تقریبا هر خودروی چهاردرب سدان را یافت، چه سوبارو ایمپرزا باشد، چه تویوتا کمری یا نیسان سانترا. اما اکنون خوروهای کوپه در حال محو شدن از بازار هستند و این عبارت حالا اغلب به‌صورت کمرنگ در «کوپه‌های چهاردرب» مورد استفاده قرار می‌گیرد که برخی خصوصیات ظاهری خودروهای کوپه را با ویژگی‌های کاربردی بیشتر ارائه می‌کنند.

اما جای نگرانی نیست. هنوز کوپه‌های سنتی در بازار قابل خرید هستند و بعضی از آن‌ها هنوز هم منطقی و مقرون‌به‌صرفه هستند. در ادامه همه‌ی گزینه‌های زیر ۳۰ هزار دلار موجود معرفی شده‌ است. لازم به ذکر است که در این لیست خودروهای هاچ‌بک حذف شده و تنها خودروهای دارای صندوق عقب سنتی جای گرفته‌اند.

شورلت کامارو: ۲۶٬۹۰۰ دلار

Chevrolet Camaro

شورولت، کامارو را با دو پیشرانه‌ی متفاوت عرضه می‌کند که قیمت هر دو مدل زیر ۳۰ هزار دلار است. ارزان‌ترین گزینه با قیمت ۲۶٬۹۰۰ دلار، دارای پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژ است که توانایی تولید ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد. این انتخاب خوبی است، اما انتخاب بهتر، پیشرانه‌ی بزرگ‌تر شش سیلندر ۳.۶ لیتری است که قادر است ۳۳۵ اسب بخار نیرو تولید کند. البته این گزینه با شروع قیمت از ۲۸٬۳۹۵ دلار، طبعا گران‌تر است، اما پیشرانه‌ی شش سیلندر آن دنیایی از هیجان است.

مدل شش سیلندر در صورت همراه شدن با گزینه‌ی اگزوز دوحالته عالی به نظر می‌رسد و خوشبختانه حتی در صورت انتخاب این گزینه، قیمت همچنان زیر سقف مورد نظر ما باقی می‌ماند. با انتخاب این گزینه، تا پر شدن سقف جای چندانی برای هزینه مگر اضافه کردن چند مورد ظاهری کوچک نخواهید داشت، اما هربار که پای خود را روی پدال فشار می‌دهید، از انتخاب خود خرسند خواهید شد.

دوج چلنجر: ۲۸٬۲۸۵ دلار

Dodge Challenger

بزرگ‌ترین خودروی عضلانی مدرن آمریکا، گران‌قیمت‌ترین آن‌ها نیز هست. دوج چلنجر SXT با قیمت پایه‌ی ۲۸٬۲۸۵ دلاری خود که نزدیک قیمت سقف است، جای چندانی برای هزینه کردن برای تجهیزات اضافه نمی‌گذارد. این خودرو تنها با یک پیشرانه‌ی شش سیلندر ۳.۶ لیتری به قدرت ۳۰۵ اسب بخار به همراه جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار عرضه می‌شود. در بررسی‌های قبلی این پیشرانه، صدای زیبا و قدرت قابل قبولی برای آن گزارش شده است. اما از طرف دیگر، این ضعیف‌ترین پیشرانه‌ی مورد استفاده در بین کوپه‌های عضلانی آمریکایی است، در حالی‌که بار بزرگ‌ترین بدنه را در بین رقبا به دوش می‌کشد.

فورد موستانگ: ۲۶٬۰۸۵ دلار

Ford Mustang

برای مدل امسال موستانگ دو پیشرانه ارائه شده است که با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار عرضه می‌شوند. ارزان‌ترین مدل با قیمت ۲۶٬۰۸۵ دلار از پیشرانه‌ی شش سیلندر بهره می‌برد، اما این مدل تا پایان سال از خط تولید حذف خواهد شد. اما جای نگرانی نیست؛ چراکه با تولید مدل جدید، پیشرانه‌ی چهار سیلندر توروبوشارژ همچنان در دسترس خواهد بود.

پیشرانه‌ی جدید ۳۱۰ اسب بخاری EcoBoost موستانگ بیشتر از ۲۷٬۰۹۵ دلار برای شما خرج نخواهد تراشید که به شما امکان کافی برای اضافه کردن بسته‌ی عملکردی شامل یک دیفرانسیل با لغزش محدود، تریم‌های داخلی زیباتر، تایرهای تابستانی، ترمزهای بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اسپرت‌تر خواهد داد؛ و در نهایت توجه داشته باشید که ۳۰ هزار دلاری را که با زحمت به‌دست آورده‌اید، برای یک موستانگ هزینه می‌کنید.

هوندا آکورد: ۲۵٬۰۰۰ دلار

Honda Accord

اگر به دنبال یک خودروی هم‌ساز کوپه‌های آمریکایی هستید و کاربردی بودن را به عملکرد خودرو ترجیح می‌دهید، با انتخاب هوندا آکورد راه اشتباهی نخواهید رفت. متأسفانه امکان سفارش مدل شش سیلندر این خودرو با قیمتی زیر ۳۰ هزار دلار وجود ندارد. اما آکورد ثابت کرده است که رانندگی با مدل چهار سیلندر این خودرو، چه در مدل دو درب و چه چهاردرب، می‌تواند همچنان هیجان‌انگیز باشد. 

اگر انتخاب طبیعی شما جعبه‌دنده‌ی دستی باشد، باید یکی از مدل‌های LX-S و EX را انتخاب کنید. مدل EX با دارا بودن سانروف و صندلی‌های برقی اندکی گران‌تر است و قیمت آن از ۲۷٬۱۲۵ دلار شروع می‌شود.

هوندا سیویک: ۲۰٬۰۲۵ دلار

Honda Civic

هوندا سیویک دومین کوپه‌ی ارزان این لیست است. با ۲۰٬۰۲۵ دلار می‌توانید مدل پایه‌ی این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی چهارسیلندر دولیتری با تنفس طبیعی و قدرت ۱۵۸ اسب بخار را سفارش دهید. این پیشرانه‌ی کوچک اما سریع به‌همراه یک جعبه‌دنده‌ی نرم شش‌سرعته‌ی دستی می‌تواند رانندگی لذت‌بخشی به شما هدیه ‌دهد.

با وجود هیجان پیشرانه‌ی دولیتری، انتخاب برتر پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۷۴ اسب بخار است. به‌ خصوص حالا که این پیشرانه با جعبه‌دنده‌ی دستی نیز قابل سفارش است. این انتخاب هزینه چندان بیشتری برای شما به بار نخواهد آورد و به‌همراه تجهیزات اضافه از جمله سانروف، چراغ‌های مه‌شکن، رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto به قیمت ۲۲٬۴۵۰ دلار قابل خرید است.

کیا سراتو کوپ: ۲۰٬۷۴۰ دلار

Kia Cerato Koup

با اندکی هزینه‌ی بیشتر نسبت به هوندا سیویک، می‌توانید یک کیا سراتو کوپ بخرید (که در برخی بازارها کیا فورته کوپ نامیده می‌شود). این هزینه‌ی اضافه قدرت بیشتری نسبت به رقیب ژاپنی برای شما به ارمغان خواهد آورد. پیشرانه‌ی استاندارد چهار سیلندر دولیتری این خودرو توانایی تولید ۱۷۳ اسب بخار قدرت دارد. همچنین یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری با توان ۲۰۱ اسب بخار قابل انتخاب است.

اگر خواستار قدرت بیشتر هستید، شدیدا پیشنهاد می‌کنیم مدل توربوشارژ SX را انتخاب کنید. این مدل با قیمت ۲۱٬۵۴۰ دلار تنها اندکی بیشتر از مدل تنفس طبیعی خرج روی دستتان خواهد گذاشت و تنها مدلی است که با جعبه‌دنده‌ی دستی شش سرعته ارائه می‌شود. اگرچه این خودرو اسپرت‌ترین خودروی این لیست نیست، اما برای تزریق هیجان به شما  قدرت کافی دارد و سبک جذاب کوپه را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد.

اسمارت فورتو: ۱۵٬۴۰۰ دلار

Smart Fortwo

ارزان‌ترین کوپه‌ی لیست ما احتمالا کمترین ‌جذابیت را برای مشتریان معمولی خودروهای کوپه دارد. در واقع، اسمارت Fortwo آن ظاهر تندوتیز و اسپرتی که با شنیدن نام «کوپه» به خاطر می‌آید، ارائه نمی‌دهد. با وجود اینکه سبک این خودرو هاچ‌بک است، به دلیل داشتن یک فضای صندوق کوچک، فورتو در این لیست جای گرفته است. جدا از این، فورتو سبکی خاص دارد و قیمت آن غیرقابل رقابت است. مگر اینکه کوپه‌های دست دوم را به حساب آوریم.

اگر قصد انتخاب فورتو را دارید، پیشنهاد ما نسخه‌ی دنده‌دستی این خودرو است. با این حال، اسمارت یک نسخه‌ی دنده خودکار قابل قبول نیز ارائه کرده که هنوز هم یکی از گزینه‌های روی میز است. مشتریان آمریکایی طرفدار این خودرو باید عجله کنند، چراکه گفته می‌شود اسمارت تا پایان آوریل سال جاری به تولید خودروهای بنزینی مطابق با مشخصات بنزین آمریکا پایان خواهد داد و پس از آن تنها مدل‌های الکتریکی در دسترس شهروندان آمریکایی خواهد بود.

سوبارو BRZ:  ۲۶٬۳۱۵دلار

Subaro BRZ

سوبارو BRZ چهارمین کوپه‌ی محورعقب موجود در بازار با قیمت کمتراز ۳۰ هزار دلار در این لیست است. قیمت پایه‌ی این خودرو ۲۶،۳۱۵ دلار است و در قبال پرداخت این مبلغ یک خودروی اسپورت چهار سیلندر چهار سرنشینه نصیب شما می‌شود. این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی ۲۰۵ اسب بخاری و دیفرانسیل لغزش‌محدود استاندارد است.

سوبارو BRZ استاندارد بدون هرگونه تجهیزات اضافه برای داشتن انبوهی از هیجان کافی است. اما اگر کمی عملکرد بیشتر از این خودرو بخواهید، سوبارو یک بسته‌ی عملکرد ویژه به‌همراه تریم داخلی از جنس چرم و آلکانترا به قیمت ۱٬۱۹۵ دلار پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این، با اضافه کردن رینگ‌های متفاوت، ترمزهای Brembo و فنرهای Sachs قیمت تمام‌شده به ۲۹٬۶۶۰ دلار می‌رسد، یعنی دقیقا چسبیده به سقف مورد نظر.

تویوتا GT86: ۲۷٬۱۴۰ دلار

Toyota GT86

با رسیدن به آخر لیست، به برادر دوقلوی سوبارو BRZ یعنی تویوتا GT86 می‌رسیم (که در برخی بازارها به نام تویوتا ۸۶ شناخته می‌شود). هم‌زمان با تغییر نام این خودرو از سایون به تویوتا، GT86 تغییراتی در سبک نیز به خود دیده است. این خودرو مشابه سوبارو BRZ مجهز به یک پیشرانه‌ی ۲۰۵ اسب بخاری و دیفرانسیل لغزش‌ محدود استاندارد است و باز هم مثل BRZ‌ رانندگی با آن پر از هیجان است.

تویوتا بسته‌ی عملکرد ویژه‌ای مشابه سوبارو ارائه نمی‌کند، اما طیفی از تجهیزات برای ارتقاء ظاهر، صدا و عملکرد این خودرو در دسترس است. هرچند برای هیجان در این خودرو نیازی به تجهیزات اضافه نیست، اما می‌توانید با قیمت ۲۹٬۹۲۴ دلار تجهیزات TRD شامل اگزوز، مکش، فنرهای کم‌ارتفاع، میله‌های ضد نوسان و لنت‌های ترمز را سفارش دهید. اما شاید بهتر باشد پول خود را صرف خرید یک سوپرشارژ یا توربوشارژ متفرقه کنید تا کمبود قدرت خروجی خودرو را جبران کند، البته اگر حاضر به فدا کردن گارانتی خودروی خود باشید.




منبع : اتو بلاگ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار