کد خبر: ۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 03
شرکت نوکیا که زیر پرچم HMD Global فعالیت می‌کند در کنگره جهانی موبایل شهر بارسلون حضور یافت و برخلاف دیگر تولیدکنندگان که این مراسم را برای معرفی پرچمداران خود انتخاب می‌کنند از میان‌رده و پایین‌رده جدیدش یعنی نوکیا 3 و نوکیا 6 رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده توسط این دو دستگاه را با هم تماشا کنیم.

به گزارش آی تابناک : نوکیا هم خوب می‌داند که بیشترین محصولاتی که تولید کنندگان به فروش می‌رسانند جز میان‌رده‌ها هستند. برای همین تمرکز خود را روی این بازار گذاشته است. این شرکت سابقه درخشانی در کیفیت دوربین‌هایش دارد و انتظار داریم محصولات جدید این شرکت نیز از همان کیفیت همیشگی برخوردار باشند.

دوربین اصلی نوکیا 6 یک سنسور 16 مگاپیکسلی دارد که اندازه پیکسل‌های آن در مقایسه با دیگر تلفن‌های همراه کوچک‌تر و برابر با 1.12 میکرون است. ضریب f یا همان میزان گشودگی دیافراگم لنزهای دوربین نوکیا 6 برابر f/2.0 است. هنگام معرفی شیائومی می‌میکس که دارای دوربینی با همین مشخصات بود کمی از آن ناامید شدیم و فکر کردیم دیگر در هیچ دستگاهی شاهد دوربینی با این مشخصات نخواهیم بود اما مشاهده می‌کیند که عکس این قضیه اتفاق افتاد و نوکیا هم از چنین دوربینی استفاده کرد. دوربین اصلی نوکیا 6 مجهز به فلاش LED دوگانه و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز است و توانایی ثبت فیلم‌های فول اچ‌دی را دارد. این ویدئو‌ها با فرمت MP4 که با استفاده از کدک AVC ثبت شده‌اند ذخیره می‌شوند. حجم هر ثانیه ازاین فیلم‌ها به طور میانگین حدود 20 مگابایت است. ضبط صدای استریو هنگام فیلم برداری با بیت ریت 96Kbps و نرخ نمونه برداری 48KHz انجام می‌شود.

دوربین جلوی دستگاه سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد که اندازه پیکسل‌های آن از دوربین اصلی بیشتر بوده و معادل 1.12 میکرون است. گشودگی دهانه دیافراگم لنز این دوربین هم f/20 است. این سنسور نیز به مانند دوربین اصلی قابلیت ضبط ویدئوهایی با کیفیت فول اچ‌دی دارد.

در ادامه نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده با دوربین نوکیا 6 را ملاحظه می‌فرمایید.

دوربین اصلی نوکیا 3 با دوربین سلفی آن مشابه بوده و کیفیت 8 مگاپیکسلی دارد. در واقع دوربین سلفی هر دو اسمارت فون نوکیا 6 و نوکیا 3 یکسان است و مشخصات مشابهی دارند.

نوکیا برای افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده از اکثر نرم افزار‌های به کار رفته در دوربین گوگل پیکسل استفاده کرده است اما با این همه از فناوری AOSP به جای +HDR استفاده کرده است. نوکیا با انتخاب 3GP به عنوان فرمت فیلم‌های ضبط شده در این دستگاه دوباره آن را زنده کرد. خوشبختانه پخش کننده‌های ویدئو و البته یوتیوب با این فرمت بابت پخش مشکلی نخواهند داشت. نوکیا 3 فیلم‌هایی با کیفیت HD و با استفاده از کدک AVC ضبط خواهد کرد که سرعت ثبت تصاویر در آن 32 فریم در ثانیه است. ثبت صدای استریو هنگام فیلم برداری نیز با بیت ریت 128Kbps صورت می‌گیرد.

از آن‌جایی که نوکیا شرکتی خوش‌نام و محبوب در صنعت موبایل است انتظار داریم این دو دستگاه با استقبال خوبی همراه شوند و آمار فروش خوبی به ثبت برسانند.



منبع : آی تی رسان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار