کد خبر: ۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 02
گوگل اعلام کرده که از زمان عرضه‌ي هدست واقعيت مجازي کاردبورد در سال ۲۰۱۴، بيش از ۱۰ ميليون دستگاه راهي بازار کرده است.
به گزارش آی تابناک : آمارهاي گوگل نشان از اين دارند که اين کمپاني از ابتداي عرضه‌ي هدست واقعيت مجازي کاردبورد در سال ۲۰۱۴، بيش از ۱۰ ميليون دستگاه از اين هدست راهي بازار کرده است. البته اين آمار تنها محدود به تعداد کاردبوردهاي عرضه‌شده نيست و داده‌هاي ديگري نيز ارائه کرده که شامل تعداد اپليکيشن‌هاي دانلود شده در اين مدت است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، کاربران در طول بيش از دو سال اخير اپليکيشن‌هاي کاردبورد را حدود ۱۶۰ ميليون بار از گوگل پلي دانلود کرده‌اند. آمارها نشان از اين دارتد که بيش از ۳۰ عنوان اپليکيشن براي واقعيت مجازي بيش از يک ميليون بار دانلود شده‌اند. البته بايد به اين نکته اشاره کرد که تعداد هدست‌هاي واقعيت مجازي عرضه‌شده به معناي تعداد کاربراني که مستقيما به استفاده از محتواي واقعيت مجازي مي‌پردازند، نيست.

بررسي تعداد دقيق تقاضا براي کاردبورد‌هاي گوگل کار چندان ساده‌اي نيست، چراکه اين هدست واقعيت مجازي در مواردي به‌عنوان هديه و کالاي تبليغاتي مورد استفاده قرار گرفته‌‌اند. براي مثال مي‌توان به نيويورک‌تايمز اشاره کرد که بيش از يک ميليون دستگاه از کاردبوردهاي گوگل را به‌عنوان هديه به مشترکان نسخه‌ي چاپي اين روزنامه در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ارسال کرد. گوگل در ژانويه سال ۲۰۱۶ آمار ديگري را در مورد تعداد کاردبوردهاي عرضه‌شده ارائه کرده بود که نشان از فروش بيش از ۵ ميليون دستگاه از اين هدست واقعيت مجازي داشت.

گوگل علاوه بر ارائه‌ي آمار و اطلاعات در خصوص تعداد کاردبوردهاي عرضه‌شده، اپليکيشن‌هاي جديدي در حوزه‌ي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده معرفي کرده است. براي پلتفرم Daydream، اپليکيشن جديد براي نمايش ويديو‌هاي ۳۶۰ درجه Sky منتشر شده است. براي پلتفرم واقعيت افزوده تانگو، سه اپليکيشن جديد رونمايي شده‌ است. اپليکيشن Sims امکان گشت و گذار در يک خانه‌ي سيمز را فراهم مي‌کند. برنامه Chelsea Kicker امکان بازي با يک ستاره‌ي فوتبال را فراهم آورده است و WSJ AR ترندهاي بازار بورس را به‌صورت واقعيت افزوده براي کاربران نمايش مي‌دهد. هيچ‌يک از اپليکيشن‌هاي جديد را نمي‌توان به‌عنوان يک محصول انقلابي در نظر گرفت، اما اضافه شدن اپليکيشن‌ها در اين حوزه نشان از سرمايه‌گذاري روي واقعيت افزوده و واقعيت مجازي دارد.



منبع : زومیت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار