کد خبر: ۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 28
دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری گفت: اولین شتاب دهنده کشور در حوزه زیست پزشکی با هدف تولید مواد بیولوژیکی مشغول به فعالیت شد
به گزارش آی تابناک : مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه و فناوری معاونت علمی فناوری با اشاره به سبد داروهای زیست فناوری اظهار داشت: در حوزه مواد بیولوژیکی یک نگرانی وجود دارد که مجوز ورود این مواد به وسیله برخی از کشورهای به ایران داده نمی‌شود در همین راستا با ایجاد یک زیست بوم پزشکی سعی در مقابله با چنین تحریم نا‌عادلانه هستیم.

وی بیان کرد: ما در ستاد زیست فناوری در حوزه دارو موفق عمل کردیم اما متأسفانه در مورد تجهیزات پزشکی موفقیت‌های چشمگیری به دست نیاورده‌ایم به همین خاطر اولین شتاب دهنده زیست فناوری پزشکی راه‌اندازی شده است.

قانعی ادامه داد: این شتاب دهنده با هدف رفع مشکل تحریم ناشی از مجوز ورود مواد بیولوژیکی به کشور شکل گرفته است و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش از ریسک بالایی برخوردار است صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری در این کار مشارکت دارد تا خطر‌پذیری آن را در حد توانش کاهش دهد.

وی تأکید کرد: در جهت توسعه بازارهای بین‌المللی تجهیزات پزشکی مذاکرات خوبی صورت گرفته است و من امیدوارم این کار هر چه سریع‌تر به نتایج مطلوب دست یابد.

وی عنوان کرد: شتاب دهنده‌ها وظیفه نظارت بر کار شرکت‌ها و تولید‌کنندگان این مواد بیولوژیکی را بر عهده دارند و در این راستا یک پکیج آموزش فناور طراحی شده و به 16 هزار دانش آموخته اهدا می‌شود.

وی گفت: شتاب دهنده زیست فناوری سبب ایجاد عدالت بیشتر در بین  محصولات و با توجه به موضوعات مهم کشوری ایجاد می‌کند.
 


منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار