کد خبر: ۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 28
خبرهایی از احتمال بازگشت مک‌لارن به مسابقات استقامتی ۲۱ ساعته و لمانز به گوشی می‌رسد. در صورت صحت این اخبار، رقابت فورد، فراری، استون مارتین و مک‌لارن در این مسابقات هیجان بسیار بالایی به همراه خواهد داشت.

به گزارش آی تابناک : سال‌ها پیش وقتی مدل افسانه‌ای مک‌لارن F1 GTR در لمانز شرکت داشت، تعداد تماشاگران این رویداد مهم موتوراسپرت، افزایش چشمگیری پیدا کرد و همه برای دیدن این خودرو ابراز علاقه می‌کردند. حالا بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال، به نظر می‌رسد مک‌لارن برای بازگشت به این مسابقات آماده می‌شود.

سال ۱۹۹۵ برای مک‌لارن و تاریخ خودروسازی جهان اهمیت ویژه‌ای دارد. در آن زمان سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین خودروی جهان در مک‌لارن ساخته می‌شد و این مدل در بسیاری از مسابقات روی سکوی قهرمانی می‌رفت. اگر علاقه‌مند خودرو باشید، مسلما در جریان اهمیت بالای مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز و ارزش قهرمانی در آن هستید. مک‌لارن با مدل F1 GTR توانست مقام‌های اول، سوم، چهارم و پنجم این رقابت‌ها را در سال ۱۹۹۵ به‌دست آورد که دیگر در تاریخ این برند، تکرار نشد.

مک‌لارن لومانز

زاک براون از مدیران ارشد مک‌لارن از تمایل این برند به حضور مجدد در مسابقات استقامت همچون لمانز خبر داده که موجی از ابراز احساسات علاقه‌مندان ابرخودروها را در پی داشته است. ایشان در مصاحبه با رسانه‌ی اتواسپرت گفته است: «برند ما تاریخچه‌‌ای آمیخته با مسابقات دارد و قهرمانی‌های متعدی در لمانز و فرمول یک به دست آورده است؛ اما اکنون من باید تصمیم بگیرم که خودروهای مک‌لارن کجا مسابقه بدهند. ما در حال مذاکره با لمانز و مهندسین خود هستیم تا برای حضور درآن تصمیم بگیریم. شخصا از این ایده حمایت می‌کنم، درحالی که من تنها کسی نیستم که در این شرکت به آن علاقه‌مند باقی مانده‌ام.»

مک‌لارن لومانز

شخص دیگری که در مک‌لارن باید برای حضور این برند در مسابقات سنگینی چون لمانز تصمیم گیری کند، یقینا مدیر عامل آن مایک فلوئیت خواهد بود که باید بین هزینه‌ی سنگین شرکت در این رقابت‌ها و بازخورد تبلیغاتی و اقتصادی خوب آن، نتیجه‌گیری و تصمیم‌گیری کند. از سویی دیگر مهم است که مشخص شود خودروی شرکت کننده در لمانز باید یک مدل جدید و مخصوص این رقابت‌ها باشد که در مک‌لارن طراحی و بهینه‌سازی خواهد شد، یا می‌توان آماده‌سازی آن را به بخش GT این شرکت سپرد که اکنون در کلاس GT3 و GT4 در مسابقات سرعت جهان فعالیت می‌کند.

در صورت تأیید مدیران، به احتمال زیاد مک‌لارن با مدل‌های کنونی خود که در کلاس GTE حضور دارند، وارد لمانز خواهد شد تا با خودروهایی مثل شورولت کوروت،  فراری 458 و پورشه GT3 911 رقابت کند. بالاترین کلاس شرکت‌کننده در لمانز خودروهای پروتوتایپ LMP1 هستند که تاکنون مک‌لارن تجربه‌ای در ساخت آن‌ها نداشته است؛ در حالی که براون، احتمال تولید چنین مدل‌هایی در مک‌لارن را منتفی نمی‌داند.

مک‌لارن لومانز

سال ۲۰۱۲ نسخه‌ی MP4-12C GT3 در یک قدمی حضور در لمانز بود که در نهایت با وجود تبلیغات فراوان، وارد این رقابت‌ها نشد. از سویی دیگر، یک استودیوی طراحی مستقل به نام G24 اقدام به معرفی یک مدل مفهومی به نام LMP1 کرده که الهام گرفته از ابرخودروی فعلی مک‌لارم P1 و استانداردهای کلاس LMP1 است. این مدل با ترکیب رنگ مشکی و کروم انتظاری جهانی از برند مک‌لارن برای حضور در رقابت‌های بزرگ همچون لمانز را نشان می‌دهد.

منبع BLACKFLAG BLACKFLAG



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار