کد خبر: ۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 27
رییس مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپای فاوا گفت: واحدهای استانی این مرکز تا پایان سال در ۲۰ استان کشور راه اندازی می شود.
به گزارش آی تابناک : شهلا اصولی با بیان فعالیت های مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپا در ذیل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فعالیت های ما در دو بخش توانمندسازی و تسهیل گری انجام می شود که در بخش توانمندسازی علاوه بر فعالیت های گسترده ای که برای آموزش انجام شده، تلاش کردیم برای نقاط مختلف کشور محرک های انگیزشی تعریف کنیم تا گرایش به سمت استفاده از ظرفیت های بومی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ارتباط خوبی با مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است، گفت: بخش عمده ای از فعالیت های مرتبط با توانمندسازی کسب و کارهای نوپا از طریق این مراکز و پارک های علم و فناوری انجام می شود.
رییس مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپای فاوا درباره آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی این مرکز گفت: امسال برخی از مراکز استانی ما کار خود را آغاز کردند و ما توانستیم با ظرفیتی که در ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها وجود دارد، نقش فعال تری در شهرستان ها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه این مراکز تا پایان سال نیز توسعه پیدا می کنند، گفت: امسال ۲۰ استان دارای واحد استانی مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپا خواهند بود.
اصولی ادامه داد: البته پایگاه اینترنتی مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپای فاوا نیز این قابلیت را دارد که اطلاعات را براساس استان های مختلف به صورت سفارشی نمایش دهد و از این طریق می توان همه منابع شامل کسب وکارهای نوپا، متخصصان و سرمایه گذاران استانی را طبقه بندی کرد. حتی اخبار و رویدادها نیز قابلیت نمایش براساس استان را دارند.
وی گفت: در بحث های حمایتی، دولت تجربه های ناموفقی در طرح توسعه مشاغل خانگی یا بنگاه های زودبازده داشت و از این رو ما سعی کردیم این تجربه را درباره کسب وکارهای نوپا به کار گیریم، به همین دلیل رویکردی انتخاب کرده ایم که حضور ما به عنوان یک مرکز حمایتی دولتی، مانعی برای فعالیت در فضای کسب وکار نباشد.
به گفته رییس مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپای فاوا، اگر در بحث توانمندسازی با ایجاد شرایط گلخانه ای، محیطی غیرواقعی ایجاد شود، زمانی که استارت آپ ها وارد فضای حقیقی بازار می شوند شکست خواهند خورد.
اصولی درباره فعالیت های صورت گرفته این مرکز در بخش تسهیل گری فعالیت کسب و کارهای نوپا گفت: در این زمینه ما انرژی زیادی برای تعامل با دولت گذاشتیم. ماهیت انعطاف پذیر کسب وکارهای نوپا باعث می شود قانون گذاری یا تعیین چارچوب برای آنها دشوار باشد، به همین دلیل بسیاری از آنها در مراحل اولیه فعالیت خود نیاز به همراهی و صبوری مراجع مختلف دارند.


منبع : فناوران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار