کد خبر: ۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 26
برای تقویت یک شبکه وای‌فای خانگی در آپارتمان‌های زیر 100 متر، تعویض روتر یا خرید سرویس اینترنت سریع‌تر؛ همیشه بهترین راه‌کار نیست. اگر در برخی اتاق‌ها وای‌فای خوب و در برخی اتاق‌های دیگر وای‌فای ضعیف دارید؛ دستگاه‌های توسعه‌دهنده وای‌فای سری N300 با قیمت مناسب و نصب/پیکربندی ساده و سریع، راه‌حلی برای تقویت وای‌فای به اصطلاح مرده است. در ادامه می‌خواهیم نگاهی کوتاه به یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های توسعه‌دهنده وای‌فای N300 بازار ایران داشته باشیم.

به گزارش آی تابناک : به طور کلی محصولات شبکه تی‌پی‌لینک با کاربران و بازار ایران سازگاری و تناسب خوبی دارند و همیشه با استقبال زیادی روبرو هستند. TL-WA850RE نیز یکی از پرفروش‌ترین توسعه‌دهنده‌های وای‌فای (WiFi Range Extender) بازار ایران است. این دستگاه یک بانده بوده و از فرکانس ۴/۲ گیگاهرتز برای تبادل اطلاعات استفاده می‌کند. با استفاده از دو آنتن بی‌سیم داخلی، حداکثر سرعت تئوری ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را روی استاندارد 802.11n ارائه کرده و از استانداردهای قبلی شبکه‌های وای‌فای نیز پشتیبانی می‌کند.

از یک درگاه شبکه اترنت 100 مگابیتی برای اتصال به کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ و کارهایی نظیر پیکربندی یا اشتراک‌گذاری اینترنت زیر دستگاه سود می‌برد و یک کلید RE نیز برای راه‌اندازی و پیکربندی سریع دستگاه در مود Range Extender دارد. میزان مصرف انرژی این محصول بسیار کم و در اوج بار کاری حدود سه وات است. به نسبت دیگر دستگاه‌های RE، کمی بزرگ‌تر و در اندازه ۱۱۰ در ۸/۶۵ در ۲/۷۵ میلی‌متر طراحی شده که به طور مستقیم به پریز برق متصل می‌شود و از شبکه برق شهری تغذیه می‌کند.

از نظر امنیتی، دو استاندارد رمزنگاری اطلاعات بی‌سیم WEP با کلیدهای ۶۴، ۱۲۸ و ۱۵۲ بیتی و استاندارد WPA-PSK/WPA2-PSK را پشتیبانی کرده و در پنل مدیریتی نیز مجهز به سیستم فیلترسازی آدرس MAC روی شبکه‌های بی‌سیم است. همچنین، با استفاده از سیستم و کلید WPS می‌تواند یک کانال رادیویی ایزوله تبادل اطلاعات را میان خودش و دستگاه دیگری فعال کند.

مراحل نصب، راه‌اندازی و پیکربندی این دستگاه بسیار سریع و ساده است و حتی می‌توانید دوباره به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه برگردانید. TL-WA850RE با روترهای خود تی‌پی‌لینک سازگاری بهتری دارد اما می‌تواند از هر نوع روتر و برندی در بازار پشتیبانی کند. در فاصله‌های زیر ۵۰ متر، قدرت تقویت‌کنندگی بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد به طوری که تمام خط‌های وای‌فای روی ویندوز ۱۰ یا موبایل روشن هستند و سرعت اینترنت بالا است.

به‌ طور ویژه، در بخش‌هایی که نقاط کور وای‌فای محسوب می‌شدند، اکنون با استفاده از این دستگاه به نقاط پرقدرتی برای استفاده از اینترنت تبدیل می‌شوند. نباید از این دستگاه در فواصل بسیار دور انتظار بالایی داشت. همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، برای آپارتمان‌های زیر 100 متر مناسب است. پنل مدیریتی این دستگاه نیز تا حدودی کاربرپسند است و به‌راحتی می‌شود شبکه وای‌فای مورد نظر را جست‌وجو و انتخاب کرد تا تقویت‌کننده روی سیگنال‌های آن کار کند. 

حرف آخر
قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه (حدود ۷۹ هزار تومان)، گارانتی معتبر، نصب و راه‌اندازی سریع و کارایی قابل قبول؛ همگی عواملی برای فروش بالای توسعه‌دهنده وای‌فای TL-WA850RE در بازار ایران هستند. این دستگاه برای خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک زیر صد متری و تقویت وای‌فای در مسافت‌های حدود ۲۵ متری از روتر بی‌سیم اصلی، کارایی بسیار خوبی دارد و با توجه به امکاناتی که ارایه می‌کند، گزینه انتخابی بسیاری از کاربران است. اگر به ویژگی‌هایی مانند IPv6، درگاه اترنت یک گیگابیتی، کنترل والدین و اکسس لیست مجهز می‌شد، ایده‌آل‌ترین دستگاه RE بازار لقب می‌گرفت.




منبع : آی سی تی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار