کد خبر: ۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 25
اگر تا حالا یک پروژه تیمی را رهبری کرده باشید، هر چند کوچک و در حد یک تحقیق دانشجویی، خوب می دانید که مدیریت زمان و نیروهای انسانی در آن چقدر اهمیت دارد. فرقی نمی کند که پروژه را حضوری پیش می برید یا به صورت دورکاری، مهم این است که اعضا وظایف شان را به درستی انجام بدهند و شما به عنوان رهبر پروژه بتوانید تا تکمیل کار بر همه چیز مسلط باشید.

به گزارش آی تابناک : برای رسیدن به این مدیریت درست تردیدی نیست که به ابزار و وسایل احتیاج دارید؛ چیزی که بتوانید به کمکش عملکرد نیروی انسانی تان را بسنجید، به نقص ها پی ببرید و در زمان معین شده کار را به اتمام برسانید. جمعی از بچه های فارغ التحصیل دانشگاه شریف با راه اندازی سرویس «مینیت» تلاش کرده اند تا چنین ابزاری را در اختیار کاربران ایرانی قرار بدهند.

مینیت ابزار کمک دست مدیران پروژه هاست تا بتوانند وظایف را میان اعضا پخش کنند و روند اجرای کار را به طور لحظه ای در آن ببینند. برای آنکه معرفی بهتری از سرویس داشته باشیم، بگذارید کار را با یک مثال شروع کنیم.

داشبورد مینیت که محل تعریف پروژه ها و گرفتن گزارش هاست.

یک تحقیق گروهی دانشگاهی را در نظر بگیرید که چندین نفر در انجام آن نقش دارند؛ یکی باید کارهای تایپ را انجام بدهد، دیگری ویرایش کند و یک گروه وظیفه چاپ و انتشار آن را به عهده بگیرند.

حالا فرض کنید که تمامی این کارها باید طی یک هفته انجام شوند، و مسئولیت تمام این امور هم بر دوش شماست. اینجا دو مسئله «مدیریت زمان» و «مدیریت عملکرد نیروی انسانی» مطرح می شود که اگر بر آن ها مسلط باشید بدون هیچ مشکلی کار را در زمان مشخص به اتمام خواهید رساند.

مینیت ابزار و وسایل رسیدن به این هدف را در اختیارتان قرار می دهد. اولین کاری که در آن انجام می دهید، ساخت یک فضای کاریست تا بتوانید اعضای پروژه را با ایمیل به آن دعوت کنید. بعد از آن نوبت به تعریف پروژه و تقسیم وظایف میان اعضا می رسد.

مثلا اگر پروژه تان یک تحقیق دانشجویی است، می توانید سه تیم برای «تایپ»، «ویرایش» و «چاپ» بسازید و برای هر کدام ساعت کاری مشخصی در نظر بگیرید. واحد این ساعت کاری در مینیت «نفر-ساعت» است، واحد خوبی که می تواند امکان مقایسه را میان تیم ها به وجود بیاورد تا اعضای وظیفه شناس و اعضای کم کار از همدیگر تفکیک بشوند.

از سوی دیگر زمان هم به اندازه مدیریت نیروی انسانی حائز اهمیت است. به همین خاطر مینیت یک «زمان شمار» هم در اختیار شما و دیگر اعضا قرار داده تا روند انجام کارشان را همراه با تاریخ و ساعت در سیستم ثبت کنند. به لطف این قابلیت می توانید بفهمید که مثلا تیم «تایپ» امروز چند ساعت کار کرده، و آیا مطابق برنامه ریزی پیش می رود یا خیر؟

نمایش اطلاعات آماری روی نمودار از خصوصیات خوب مینیت به شمار می روند.

تمامی این اطلاعات در سیستم ثبت می شوند، و می توانید خروجی شان را به شکل نمودار و فایل اکسل از مینیت تحویل بگیرید؛ راهکاری که در آن واحد مدیریت زمان و مدیریت نیروی انسانی را برایتان ممکن می کند.

مینیت سرویسی مبتنی بر فضای ابریست و یک اپلیکیشن موبایل اندرویدی هم دارد، بنابراین برای پیگیری کارها لازم نیست که همیشه پشت لپ تاپ نشسته باشید. چرا که تمامی اطلاعات به سرعت میان پنل تحت وب و اپلیکیشن همگام سازی می شوند تا همیشه رشته امور را به دست داشته باشید.

احتمالا با خواندن این توضیحات مینیت را سرویس ساده ای برای کار تصور کرده اید. اما باید بگوییم که حقیقت چیز دیگری است. مینیت در ارائه توضیحات برای نحوه کار با پنل کاربری به شدت ضعیف و سطحی عمل کرده، طوری که اگر بدون پیش زمینه (و خواندن این مقاله) در وبسایت آن ثبت نام کنید احتمالا نیم ساعت طول بکشد تا بفهمید که اصلا استفاده از این سرویس چه فایده ای می تواند برایتان داشته باشد؟

در کل اکوسیستم مینیت فقط دو ویدیو با سطح کیفی نه چندان مطلوب گنجانده شده که کار با پنل سرویس را به شما توضیح می دهند. البته از آنجا که در مورد یک استارتاپ دانشجویی صحبت می کنیم خیلی انتظارمان از آن بالا نیست. اما نمی توانیم کم کاری مینیت در ارائه یک راهنمای درست و حسابی برای استفاده از سرویس را نادیده بگیریم.

بعضی کارها را از طریق اپلیکیشن موبایل مینیت هم می توانید پیش ببرید.

مینیت چه در پنل تحت وب، و چه در اپلیکیشن موبایل در بهترین حالت یک محصول نیمه کاره است که تا رسیدن به تکامل راه بسیار درازی در پیش دارد. این ناپختگی در اپلیکیشن موبایل بیشتر نمایان می شود، محصولی که ظاهرا فقط برای چک کردن فعالیت ها ساخته شده و هنوز امکان تعریف و ویرایش پروژه ها و گرفتن خروجی از آن وجود ندارد.

حالا با وجود همه این مشکلات، تصور کنید که برای دسترسی به بعضی قابلیت ها باید حق اشتراک هم بپردازید. نمی گوییم که با درآمدزایی سرویس مخالفیم، اما شاید بهتر بود که تیم مینیت بعد از رفع مشکلات و تکمیل امکانات به فکر کسب درآمد از سرویس خود می افتاد.

مینیت در شرایط فعلی امکانات پر و پیمانی در اختیار ندارد، که شاید نبود امکان چت گروهی و تبادل فایل میان اعضا (مثل سرویس Trello) مهم ترین آن ها باشد. با این حال باید توجه داشت که مینیت تازه اول راه است، و در صورت پرداخت بهتر به سرویس و استفاده از انتقادات و پیشنهادات کاربران مطمئنا آینده روشنی را پیش رو خواهد داشت، و می تواند برای مدیریت پروژه های تیمی بسیار مفید و کاربردی ظاهر شود.

در مجموع امیدواریم که تیم مینیت با رفع نقایص فعلی و ارائه خدماتی بهتر بتواند در آینده برای جلب حمایت کاربر ایرانی موفق تر باشد. برای استفاده از مینیت می توانید به وبسایت این سرویس مراجعه کنید.

مینیت
  • مینیت
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: مینیت
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: 2.4 مگابایت


منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار