کد خبر: ۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 25
تنها دو روز پس از معرفی رسمی پلتفرم AMD Ryzen، برخی اطلاعات نا امید کننده از چیپست های این پلتفرم به گوش می رسد. همانطور که می دانید، 5 چیپست (PCH) جدید جهت هندل این پلتفرم در مادربردها معرفی شد. این تراشه ها را در روزهای گذشته به شما عزیزان معرفی کردیم؛ اما در تازه اخبار تائید شده از سوی AMD، تنها یکی از تراشه های مورد نظر از پیکربندی Multi GPU در برند رقیب یعنی NVIDIA پشتیبانی می کند.

به گزارش آی تابناک : تنها دو روز پس از معرفی رسمی پلتفرم AMD Ryzen، برخی اطلاعات نا امید کننده از چیپست های این پلتفرم به گوش می رسد. همانطور که می دانید، 5 چیپست (PCH) جدید جهت هندل این پلتفرم در مادربردها معرفی شد. این تراشه ها را در روزهای گذشته به شما عزیزان معرفی کردیم؛ اما در تازه اخبار تائید شده از سوی AMD، تنها یکی از تراشه های مورد نظر از پیکربندی Multi GPU در برند رقیب یعنیNVIDIA پشتیبانی می کند. چیپست X370 به عنوان پرچمدار این گروه، تنها تراشه ای است که از قابلیت SLI پشتیبانی می کند. این در حالی است که چیپست B350 تنها از پیکربندی CrossFire پشتیبانی کرده و در هیچ یک از مادربردهای AMD به جز X370، نمی توان از پیکربندی SLI جهت نصب بیش از یک کارت گرافیک استفاده کرد.

از سوی دیگر بد نیست بدانید که AMD جهت به کار گیری این قابلیت در چیپست های خود، مجبور به پرداخت حق استفاده است؛ از سوی دیگر با این اقدام این شرکت هزینه های جانبی خود را نیز کاهش داده است. این شرکت معتقد است که تنها کاربرانی که مادربردهای گران قیمت و اصطلاحا High-End را مورد استفاده قرار می دهند، تمایل به استفاده از SLI دارند؛ در نتیجه دلیلی برای پشتیبانی از آن در مادربردهای دیگر دیده نمی شود. همچنان برخی از اطلاعات فنی این PCH ها به طور کامل اعلام نشده است؛ با این وجود می دانیم که X370 از 20 مسیر منتهی به PCI برخوردار است که البته دو مسیر از آنها برای رابط های SATA در نظر گرفته شده است و در نهایت 18 مسیر باقی می ماند که به طور حتم یکی از آنها توسط M.2 مورد استفاده قرار می گیرد. این تعداد در مادربردهای دیگر به شدت کاهش پیدا می کند که باز هم دلیل آن کاهش هزینه های AMD در قبال حق استفاده بوده است.



منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار