کد خبر: ۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 25
جديدترين آمارهاي رسمي‌ گوياي آن است که همچنان حدود ۷۰۰ هزار نفر مالک سيم‌کارت‌هاي تاليا هستند، حال آنکه در ارائه خدمات به اين مشترکان اما و اگرهاي بسياري وجود دارد.
به گزارش آی تابناک : طي سال‌هاي گذشته براي تعيين تکليف تاليا وعده‌هاي متعددي از سوي مسئولان مخابراتي کشور داده شده اما همچنان بي تفاوتي نسبت به سرنوشت افرادي که روزي براي خريد سيم‌کارت‌هاي اين اپراتور هزينه کرده و تا مدتها از اين خط‌ها براي انجام امور مختلف کاري و شخصي خود استفاده مي‌کرده‌اند، احساس مي‌شود.

اکنون مشترکان اين اپراتور در شرايطي که اپراتورهاي مختلف ۴G را هم ارائه کرده‌اند حتي در دسترسي به ۳G ناکامند.

اين اتفاق در شرايطي رخ مي‌دهد که طبق آمارهاي اخير ارائه شده تا پايان آذر ماه سال جاري حدود ۷۰۰ هزار مشترک براي اين اپراتور ثبت شده که از اين ميان تنها ۴۵ هزار نفر همچنان به عنوان مشترک فعال از خدمات نه چندان گسترده اين اپراتور استفاده مي‌کنند.

البته در آمارهاي اخير يک نکته جالب هم به چشم مي‌خورد و آن اينکه طي يک دوره سه ماهه آماري تعداد مشترکان تاليا با افزايشي بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر همراه بوده است، بدين ترتيب در حالي که تا پايان شهريور ۱۳۹۵ تعداد مشترکان اين اپراتور ۵۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده بود در آمارهاي منتهي به آذر ماه ۱۳۹۵ اين تعداد به ۷۰۰ هزار مشترک رسيده است.

بنا بر اعلام، تعداد مشترکان فعال تاليا هم در اين مدت از ۵۰ هزار نفر به ۴۵ هزار نفر رسيده است.

نکته قابل اشاره ديگر اينکه پيش از اين و در بحث احراز هويت سيم‌کارت‌ها نيز معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي گفته بود:تاليا هم حدود ۴۸ هزار سيم کارت فاقد هويت دارد که البته بخش عمده آنها غيرفعال بوده و اکنون به حالت يک طرفه در آمده است.

شرکت گسترش ارتباطات تاليا به عنوان اولين شبکه مستقل پيش‌پرداخت تلفن‌همراه (Pre-Paid) از سال ۱۳۸۳ با استفاده از تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري شرکت‌هاي زيمنس، آلکاتل و اريکسون و با مشاوره يکي از برجسته‌ترين مشاوران GSM در دنيا (شرکت TELE۲) آغاز به کار کرد.

اين شبکه به طور رسمي از سوم خرداد ۱۳۸۴ ابتدا در تهران و به تدريج در ساير شهرها و مراکز استان‌ها سرويس دهي خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۱ شرکت تعاوني مجتمع صنعتي رفسنجان، سهامدار ۴۳ درصدي خود در اولين پيمانکار- اپراتور تلفن همراه اعتباري تاليا را فروخت. اما در ادامه و تاکنون تاليا به دلايل مختلف با فراز و فرودهايي مواجه شده و ظاهرا منتظر تصميم‌گيري مسوولان است.

در حال حاضر ۴۳ درصد سهام پروژه تاليا متعلق به شرکت گسترش ارتباطات تاليا و ۵۷ درصد متعلق به شرکت مخابرات ايران است و پيش از اين اينگونه عنوان شده بود که قرار بر آن است که همراه اول، سهام گسترش ارتباطات تاليا را خريداري کرده و به اين ترتيب سيم‌کارت‌هاي تاليا به همراه اول منتقل ‌شوند که البته با گذشت چندين ماه از طرح اين موضع همچنان اتفاقي در اين زمينه رخ نداده است.


منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار