کد خبر: ۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 25
در زمان بروز حوادث غیر مترقبه برقراری یک ارتباط پایدار و مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است و بدون در اختیار داشتن یک شبکه موبایل هر گونه تلاشی در عملیات نجات با کندی صورت خواهد گرفت. اما به تازگی با معرفی نمونه‎هایی از دکل‎های هوایی توسط شرکت EE راه‌حلی برای این مشکل پیدا شده است.

به گزارش آی تابناک : این دکل‎های موبایل پرنده را می‎توان به مکان‎هایی فرستاد که با مشکلاتی از قبیل جاری شدن سیل در شهر مواجه هستند و به سرعت یک شبکه موبایل 4G را برای ارائه خدمات امدادرسانی و برقراری ارتباط افراد با یک‌دیگر در مکان‎های عمومی‎ فراهم کرد.

این امدادرسانان پرنده صرف‌نظر از این که شما از چه شبکه موبایلی استفاده می‎کنید، برای هر فرد ۹۹۹ تماس را فراهم می‎‌کند. بنابراین اگر شما در یک منطقه سیل زده گرفتار شده باشید و برای مثال از شبکه O2  استفاده می‎کنید، همچنان قادر خواهید بود از راه حل EE برای برقراری تماس‎های اضطراری استفاده کنید.

ربات‎های پرنده شخصی

ربات‎های پرنده 4G  شرکت EE قادر خواهند بود به اکثر مناطق جغرافیایی حادثه‌خیز دسترسی داشته باشند و به نقاطی پرواز کنند که وسایل نقیله به راحتی نمی‎توانند در آنجا تردد کرده و خدمات ارتباطی فوری را فراهم کنند.

بعد از این که این ربات پرنده به منطقه مورد نظر وارد شد به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد تا تنظیمات آن انجام شود و در زمان امدادرسانی می‎تواند در حدود یک ساعت پوشش شبکه را فراهم کند. هر چند این زمان چندان زیاد به نظر نمی‎رسد، اما برای حوادث واکنش سریع که به ارتباطات فوری نیاز دارد بسیار کاربردی است.

اگر چه شما قرار نیست به این زودی شاهد پرواز این ربات‎های پرنده باشید، اما انتظار می‎‌رود تا ۳ سال آینده آنها را در آسمان ببینیم.

همچنین به منظور انجام راهکارهای شخصی با این ربات‎های پرنده، با توجه به قابلیت‎های نهفته درون یک روبات پرنده که می‎تواند شما را در زمان کوهنوردی همراهی کرده و یا ارتباط از راه دور را برای شما فراهم کند، این اطمینان را به شما می‎دهد که همیشه سیگنال داشته و در دسترس باشید.

یک شناور هوای گرم

وقتی به یک چیز پایدارتر نیاز باشد، می‎‌توان Helikite را به خدمت گرفت. این بالون که روی یک ماشین یدک کش حمل می‎شود از یک کایت با دنباله‎های طولانی برخورد آن است که آن را در بادهای شدید ثابت نگه می‎دارد و با یک خط ارتباطی متصل به یدک کش انرژی مورد نیاز برای بالون فراهم می‎‌شود.

این بالون که با گاز هلیوم پر شده است، برای آماده شدن به ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد، و با پرواز در ارتفاع ۹۱ کیلومتری می‎‌تواند برای یک ماه در هوا معلق باقی مانده و با اتصال به یک ماهواره محدوده چهار کیلومتری اطراف خود را تحت پوشش امواج 4G  قرار دهد.

اگر چه EE  هنوز راه حل استفاده از بالون خود را (به غیر از چند مرحله آزمایشی) به بهره‌برداری نرسانده است، اما مدیرعامل این شرکت، مارک آلرا تایید کرده است که قصد دارد اولین نمونه آن را تا اواخر سال ۲۰۱۷ در مناطق روستایی انگلستان مورد استفاده قرار دهد.

باقی ماندن روی زمین

همچنین این شرکت برای فراهم کردن ناوگانی متشکل از 30 وسیله نقلیه پاسخ سریع (RRV) که به لطف کل‎های ۱۱.۵ متری نصب شده در بالای این وانت‎ها می‎توانند محدوده امواج امواج 4G  را فراهم کنند، با خدمات اورژانس مشغول همکاری است.

این ایستگاه سیار را می‎‌توان ظرف ۳۰ دقیقه آماده استفاده کرد که برای سه روز متوالی در ۲۴ ساعت شبانه روز امواج موبایل را فراهم می‎کند. این وسیله نقلیه از فرکانس ۸۰۰ و ۱۸۰۰ مگاهرتز استفاده می‎کند که به آن اجازه می‎‌دهد محدوده‎ای به وسعت ۲ کیلومتر را تحت پوشش امواج شبکه قرار داده یا در محدوده‎های کوچک‎تر داده‎های بیشتری را منتقل کند.

آلرا می‎‌گوید هدف نهایی این شرکت این است که در زمان بروز حوادث فاجعه بار ارتباط خود با مشتریانش را حفظ کند و همچنین برای رویدادها و فعالیت‎هایی نظیر کوهنوردی یا گشت و گذار در راه دور، در کنار آنها باشد.

او می‎گویند: «ما قصد داریم بر اساس نیاز مشتری منطقه تحت پوشش مورد نظر او را فراهم کنیم و صرف نظر از این که کجا می‎روند آنها را تمام مدت با یکدیگر متصل باقی نگه داریم.» آینده‎ای که شما همیشه در دسترس هستید نزدیک است، اما تا چه حد شما چنین چیزی را می‎خواهید؟!

 



منبع : تک رادار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار