کد خبر: ۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 23
اینتل و اریکسون در یک همکاری مشترک قصد دست‌یابی به چیزی را دارند که خیلی بیشتر از بالا بردن سرعت اسمارت‌فون بعدی شما است.

به گزارش آی تابناک : اینتل در حال حاضر در رویداد MWC مشغول رونمایی از پایه‌های لازم و ضروری از سخت‌افزار 5G خود است و به‌همین دلیل؛ اپراتورهای بزرگ با شتاب بیشتری به دنبال ارتقاء به استانداردهای جدید هستند. اما بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده چیپ‌ست دنیا برنامه‌های دیگری هم در سر دارد و اهداف آن‌ها تنها به ساخت شبکه‌های موبایلی پرسرعت‌تر خلاصه نمی‌شود.

طبق خبری که اخیرا منتشر شد؛ اینتل به‌همراه شرکای جدید خود یعنی اریکسون؛ هانیول؛ جنرال الکتریک و دانشگاه برکلی کالیفرنیا پروژه "نوآوران 5G" را راه‌اندازی کرده‌اند. هدف از اجرای این پروژه کشف و آزمایش ایده‌ها و راه‌کارهای جدیدی است که می‌تواند نحوه کار دستگاه‌های متصل؛ کسب‌وکار؛ شهرها و رسانه‌ها را تغییر دهد.

پروژه 5GI2 در ابتدا روی اینترنت اشیاء صنعتی که شامل کاربردهای AR و VR برای دِرون‌ها می‌شود؛ تمرکز دارد. بعد از این مرحله؛ قراراست که پروژه مورد بحث با اضافه شدن گروه‌های دیگر به سایر صنایع نیز گسترش پیدا کند. اما 5GI2 امیدوار است اپلیکیشن‌هایی برای وسایل نقلیه خودران؛ زیرساخت هوشمند؛ سلامت و بهداشت و رسانه‌ها بسازد و تست کند. برنامه آزمایشی اولیه شامل اجرا و تهیه دستور کار مرحله به مرحله سرعت؛ امنیت و نیازهای ارتباطی می‌شود تا بتوان به‌راحتی نسخه دیگری از آن‌ها تهیه کرد یا این‌که آن‌ها را به‌صورت منبع باز ارائه کرد.

«آشا کِدی»؛ معاون اینتل و مدیرکل "استانداردهای نسل بعد" در یک بیانیه خبری گفت: "5G فقط به معنای سریع‌تر کردن اسمارت‌فون‌ها نیست. این پروژه در خصوص ماشین‌ها و اشیایی است که آینده هوشمند و متصل کاملا جدید را در دسترس قرار می‌دهد. ساخت آینده 5G به جنبه‌های جدیدی از توسعه و شراکت‌های صنعتی نیاز دارد.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار