کد خبر: ۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 23
مدتی پیش، نیسان از یک خودروی پروتوتایپ با پیشرانه‌ی برقی رونمایی کرد که هم درظاهر و هم در بحث فنی جالب توجه بود. مدل بلیدگلایدر از برند مطرح نیسان می‌تواند در کلاس اسپرت‌های الکتریکی الگوی خودروهای آینده باشد.

به گزارش آی تابناک : از زمانی که رنو و نیسان ژاپن در سال ۱۹۹۹ ادغام شدند، رشد فروش چشمگیری در آمار سالیانه هر دو شرکت به وجود آمد و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در بحث توسعه فناوری‌های نو توسط آن‌ها انجام گرفت. در این میان، شرکت نیسان هر سالهمدل‌های مفهومی و آینده‌نگرانه متعددی را معرفی می‌کند که نشان از عظم راسخ این مجموعه در ایفای نقش یک شرکت پیشرو در صنعت خودروی جهان دارد. درحالی که اکثر برندهای مطرح دنیا درحال کار روی بهینه‌سازی مدل‌های هیبریدی هستند؛ نیسان، هیوندای و تویوتا خودروهای تمام الکتریکی را فراموش نکرده‌اند و به آینده‌ی این محصولات پاک و دوستدار محیط زیست، بسیار امیدوار هستند.

نیسان بلیدگیدر مفهومی

طرح مفهومی بلیدگلایدر از دو جهت برای کارشناسان و علاقه‌مندان صنعت خودرو جذابیت دارد؛ از یک سو خودرویی تمام الکتریکی و پرقدرت با قابلیت‌های اسپرت است، اما از سویی دیگر با بدنه‌ای خلاقانه و مثلثی شکل نه‌تنها آیرودینامیک فوق‌العاده‌ای فراهم می‌کند که فضای کافی برای سه سرنشین به همراه دارد و راننده را مثل خودروهای فرمول یک، در وسط قرار می‌دهد. نیسان بیش از ۲ سال برای ساخت این خودرو زمان صرف کرده است و با وجود بعضی نمونه‌های مفهومی دیگر که صرفا بدنه، کابین و چرخ دارند، در مدل خود پیشرانه و سیستم فنی را هم کامل کرده است.

نیسان بلیدگیدر مفهومی

بلیدگلایدر با درهایی که به بالا و رو به عقب باز می‌شوند، طرح عجیب خود را تکمیل و با سقف شفاف و بدنه‌ای با خطوط تیز، ظاهری جذاب ابداع کرده است. خلاقیت طراحی این خودرو، در فضای داخلی نیز ادامه دارد و با گذاشتن فرمان و صندلی راننده در وسط، همراه با نمایشگر میان فرمان و چند مانیتور دیگر روی داشبورد نمود بیشتری پیدا می‌کند. در بحث پیشرانه، نیسان دو موتور الکتریکی جداگانه روی هر چرخ عقب قرار داده است که مجموعا ۲۶۸ اسب بخار قدرت و گشتاور باورنکردنی ۷۰۵ نیوتن متر تولید می‌کنند. نیسان ادعا کرده که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو کمتر از ۵ ثانیه و نهایت سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. باتوجه به این که وزن خودرو چندان زیاد نیست و فقط ۱۳۰۰ کیلوگرم برآورد شده که بخش اصلی آن هم مربوط به باتری‌های لیتیوم یون ۲۲۰ کیلوواتی است، گشتاور بالای آن نیازمند کنترل دقیق توسط فناوری تقسیم برداری گشتاور (torque vectoring system) خواهد بود که سه حالت غیرفعال، دریفت و سرعتی را به انتخاب راننده شامل می‌شود.

نیسان بلیدگیدر مفهومی

هرچند هنوز برنامه‌ای برای تولید انبوه این خودرو وجود دارد؛ نیسان نه‌تنها یک دستگاه بلکه دو نسخه از این مدل مفهومی را تولید کرده که تاکنون بارها در اختیار نویسندگان خودرو و کارشناسان این صنعت جهت بازدید و بررسی قرار گرفته است. فیلم‌های کوتاه جذابی هم از بلیدگلایدر، با هدف نمایش توانایی‌های آن توسط نیسان ساخته شده است که ما امروز جدیدترین آن‌ها را در ادامه این مطلب همراه با والپیرهای رسمی آورده‌ایم. در این فیلم کوتاه که در مسیر مشهور مسابقات فرمول یک موناکو ساخته شده است، از بازیگر مطرح سینما و تلوزیون؛ مارگوت رابی استفاده شده که در فیلمجوخه‌ی انتحار حضور داشت.

دانلود با کیفیت  360p   720p   1080p


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار