کد خبر: ۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 23
مسابقه کدنویسی مبهم همزمان با بیست‌ودومین کنفرانس ملی کامپیوتر ایران ۲۳ اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش آی تابناک : هدف از برگزاری مسابقه کدنویسی مبهم، تخمین مهارت شرکت‌کنندگان در نوشتن کدهای ناخوانا یا در اصطلاح برنامه‌نویسان همان کد کثیف (Dirty Code) است. یک برنامه را هنگامی ناخوانا می‌نامیم که اگر کد برنامه را در اختیار برنامه‌نویس دیگر قرار دهیم و وی معنای تک تک دستورات برنامه را بداند، شیوه کنار هم چیده شدن دستورات و پرش‌های تودرتوی میان آنها به حدی پیچیده و گیج‌کننده باشد که برنامه‌نویس بدون اجرای این برنامه، نتواند سردر آورد که خروجی برنامه چیست؟

هر تیم برای شرکت در مسابقه باید به ناخواناترین شکل ممکن، برنامه‌ای به زبان ++c بنویسد که با هر بار اجرا شدن، رشته‌ای معین به طول حداقل یک و حداکثر سه کاراکتر را روی صفحه نمایش چاپ کند. این رشته باید همواره ثابت باشد، نه آنکه در هر بار اجرا رشته‌ای متفاوت چاپ کند و یا اینکه با انتقال به کامپیوتری دیگر، خروجی متفاوتی بدهد.
این مسابقات به صورت تیمی و گروهی برگزار می شود و در پایان مرحله نخست مسابقه، تیم‌های دارای بیشترین امتیاز از هر گروه به مرحله نهایی راه می‌یابند. در مرحله نهایی، مسابقه بین تیم‌های برگزیده گروه‌ها آغاز می‌شود. در این مرحله هم مانند مرحله نخست به هر تیم، کد برنامه‌های تیم‌های دیگر داده می‌شود تا در پایان این مرحله، تیم برنده مسابقه تعیین شود.
کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام از طریق وب‌سایت http://csicc۲۰۱۷.ir/match ممکن است.





منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار