کد خبر: ۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 21
رییس سازمان فضایی از تامین اعتبارات پروژه های فضایی تا به امروز خبر داد و گفت: هرچند که همواره ما با کمبود منابع مالی مواجه بودیم؛ ولی ساماندهی در زمینه تامین اعتبارات پروژه‌های فضایی صورت گرفته است.
به گزارش آی تابناک : محسن بهرامی رییس سازمان فضایی ایران در شانزدهمین کنفرانس بین المللی هوافضا که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، گفت: ما همواره مفتخر این بودیم که دانشجویان کشورمان در بحث و تولید ماهواره و ماهواره برها موفق تر از همیشه عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه ماهواره آت ست، ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر، ماهواره ناهید یک مربوط به دانشگاه علم و صنعت و ماهواره دوستی مربوط به دانشگاه شریف است، ادامه داد: در همین حال پروژه ماهواره پارس که یک ماهواره سنجشی است در دست تولید و ساخت داریم.

رییس سازمان فضایی ایران افزود: خوشبختانه ما مرکز فضایی ماهدشت و قشم را راه اندازی کردیم که مرکز ماهدشت ما یک مرکز آزمایشگاهی و مرکز پرتاپ ماهواره هامون در آنجا شکل می گیرد.

بهرامی با اشاره به اینکه ساخت این ماهواره ها به صورت دانشجویی است، گفت: تا رسیدن به ماهواره ملی این ماهواره ها را برای تست های عملیاتی به فضا پرتاب می کنیم.

وی تصریح کرد: کشور ایران همراه با ۱۷ کشور یک کمیته استفاده صلح آمیز فضایی ماوراء جوسازی ملل را تشکیل داده ایم.

رییس سازمان فضایی بیان کرد: اکنون ما فعالیت های در سطح بین المللی تاکنون داشته ایم و امیدواریم این کار افزایش پیداکند.

بهرامی تصریح کرد:سازمان فضایی با سازمان آسیایی همکاری مفصلی در دوبخش ماهواره ای داشته ایم خوشبختانه تجربه و تعاملات بین المللی خوبی تاکنون صورت گرفته است.

وی گفت:ماهواره های دانشجویی یک گام موثر در زمینه پیشرفت در عرصه دانشجویی و پژوهشی است که دانشجویان کشورمان پیش از پیش موفق تر بوده اند.

رییس سازمان فضایی گفت: در حال حاضر تیم های مختلفی در سطح دانشجویی برای ماهوارها داریم و ساخت ماهواره سنجش از دور پیام با توان تفکیک مکانی حدود ۴۰ متر پانکروماتیک در نظر گرفته شده است.

بهرامی از یک آزمایشگاه در سازمان فضایی خبر داد و تصریح کرد: ماهواره «دوستی» در مرحله پرتاب قرار دارد و ماهواره‌های «پیام» دانشگاه امیرکبیر و «ناهید یک» نیز مراحل نهایی را طی می‌کنند که این ماهواره‌ها در نوبت پرتاب قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات تمام پروژه‌های فضایی تامین شده اظهار کرد: هرچند که همواره ما با کمبود منابع مالی مواجه بودیم ولی ساماندهی در زمینه تامین اعتبارات پروژه‌های فضایی صورت گرفته است، از این رو تامین پروژه‌های فضایی نظم خاصی گرفته است.

بهرامی با بیان اینکه بر این اساس اعتبارات پروژه‌های فضایی تامین شده، اظهار داشت: طراحی و ساخت ماهواره «پارس یک» را از دیگر پروژه‌های سازمان فضایی است که پروژه «پارس یک» به صورت اشتراکی با مراکز علمی و شرکت‌های همکار سازمان فضایی اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در آینده تحقیقات فضایی ادامه خواهد یافت، افزود: در آینده امیدواریم به سطحی از فناوری برسیم که همواره یک یا چند ماهواره در مدار خواهیم داشت تا از آن بهره‌برداری کنیم.

رییس سازمان فضایی با اشاره به زمان پرتاب ماهواره‌ها با تاکید بر اینکه برای پرتاب ماهواره‌ها زمان مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد، یادآورشد: ماهواره‌های «دوستی» و «پیام» امیرکبیر در نوبت پرتاب قرار دارند، ولی در پرتاب پروژه‌های فضایی عوامل زیادی دخیل هستند؛ از این رو نمی‌توان زمان مشخصی برای پرتاب تعیین کرد.



منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار