کد خبر: ۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 21
وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در رابطه با چگونگی فعالیت‌ خود در دولت یازدهم از فعالیت و برنامه‌ریزی در حوزه فناوری و نوآوری خبر دادند.

به گزارش آی تابناک :‌ نوروز سال 96 آخرین نوروز فعالیت دولت یازدهم است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دو نفر از اعضای هیأت دولت هستند که به طور مستقیم با دانشگاهیان ارتباط دارند.

در دولت یازدهم سورنا ستاری به عنوان یکی از آخرین انتصابات دولت به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منصوب شد و از همان ابتدا کار خود را با این جمله آغاز کرد که ما طلبکار کشور نیستیم و با پول مفت نفت نمی‌توانیم پیشرفت کنیم بلکه باید برای این کشور تلاش کنیم و با تکیه بر عقل و نیروی انسانی متخصص، کشور را بسازیم.

محمد فرهادی وزیر علوم نیز پس از فراز و نشیب‌های انتخاب وزیر در دولت یازدهم و استیضاح فرجی دانا وزیر سابق علوم در سال 93 توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد و بر مسند وزارت بنشیند.

فرهادی نیز کار خود را با تکیه بر مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها آغاز کرد.

در رابطه با چگونگی فعالیت این دو عضو هیأت دولت در مدت زمان فعالیت‌شان از آن‌ها سوال کردیم.

* فرهادی: تا هستیم تکالیف و وظایفمان را انجام می‌دهیم

محمد فرهادی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: تا هستیم مطابق وظیفه کار می‌کنیم زیرا تکلیف و وظیفه داریم.

وی افزود: من معلم هستم، مدیر هستم، مسئول هستم، پزشک هستم و در هر کدام از وظایفم تا زمانی که باشم تمام تکالیفم را انجام می‌دهم.

فرهادی گفت: سعی می‌کنیم در راستای مدیریت آموزش عالی در نو کردن و ارتقای کیفیت رشته‌ها و توجه به تحقیقات و فناوری و نوآوری فعالیت کنیم.

* ستاری: بحث‌های تجاری‌سازی فعال شده است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در مدت فعالیتم به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به مسائل بسیاری رسیدم که در ابتدا به این مسائل اینگونه فکر نمی‌کردم.

وی افزود: روز اول فعالیتم، بحث‌های تجاری‌سازی را به این شکل نمی‌دیدم ولی حالا در این زمینه بسیار فعال شده‌ایم.


منبع : فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار