کد خبر: ۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 20
تماشاگران مسابقات فرمول E این هفته در بوئنوس آیرس، نظاره گر یک مسابقه جذاب و دیدنی دیگر بودند. در این مسابقه، دو اتومبیل بدون راننده به رقابت با همدیگر پرداختند؛ اما بر خلاف انتظار همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

به گزارش آی تابناک : این دو اتومبیل خودران که در رقابت های Roborace با عنوان DevBots شناخته می شوند، در طول مسابقه بدون هیچ مشکلی به سرعت 115 مایل (معادل 185 کیلومتر) در ساعت رسیدند. با این حال اتومبیل شماره یک در یکی از پیچ ها کنترل خود را از دست داده و تصادف کرد.

اگر چه برگزار کنندگان این مسابقه به علت نبود راننده ای در پشت فرمان ابراز خوشحالی کردند، اما این سانحه نشان می دهد که هنوز تکنولوژی خودران به تکامل نرسیده است.

وقوع حوادثی از این دست نیاز به بهبود تکنولوژی خودران را بیش از پیش آشکار می سازد. بنابراین برگزاری هر گونه مسابقه اتومبیلرانی با خودروهای بدون راننده نیازمند دستیابی به فناوری های پیشرفته تری است که ضمن جلوگیری از اشتباهات ناخواسته، درک درستی از شرایط مسابقه را برای اتومبیل های شرکت کننده فراهم کنند.

مسلما جلوگیری از تصادفات در مسابقات اتومبیل های بدون راننده امر بسیار دشواری خواهد بود،به همین دلیل خودروهای حاضر باید به اندازه کافی هوشمند باشند تا بتوانند از خط پایان عبور کنند.

تصاویر منتشر شده از اتومبیل سانحه دیده، از برخوردی شدید در سمت راست حکایت دارد. بر اساس شنیده ها، ظاهرا این خودرو با سرعت زیادی وارد پیچ شده و در نتیجه کنترل خود را از دست داده است. از آنجایی که این خودرو به خط پایان نرسیده، DevBot شماره یک برنده مسابقه اعلام شد.

ناگفته نماند که مسابقات اتومبیل رانی روبو ریس (Roborace) هنوز در مراحله توسعه قرار دارد. این مسابقات همانند رقابت های فرمول E از چند تیم مختلف تشکیل خواهد شد، اما همه شرکت کننده ها باید قوانین خاصی را در بخش های گوناگون از جمله طراحی رعایت کنند.



منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار